Volgers

woensdag 30 juni 2021

Even stilte

 Lieve mensen,

We zitten vandaag op de helft van het jaar, volgens de kalender is het zomer, maar het is vochtig weer, heeeeeel erg vochtig weer. 

En om het simpel te zeggen: daar is mijn lijf niet blij mee (understatement van het jaar, ik zit gewoon compleet in de pampoeiers, weet nauwelijks hoe ik werk en huishouden moet doen, sta krom van de pijn, met spieren die om het hardst gillen dat dit weer ab-so-luut-niet-leuk-is!)

Jullie begrijpen dat er niets creatiefs gedaan wordt momenteel, dus ik heb niets om te laten zien. De bloemen in de tuin staan er heel fris bij, maar foto's maken lukt me niet goed, mijn vinger wil het knopje op mijn telefoon niet goed indrukken, en als ik dan probeer dit met wat kracht toch te doen, is de foto natuurlijk weer bewogen, doordat mijn spieren dan in de kramp schieten.

Daarom heb ik besloten om voorlopig maar een zomerstop in te stellen op mijn blog. Hoe lang die gaat duren, daar heb ik geen idee van. Als ik de weersverwachtingen voor de komende 2 weken bekijk, zit daar geen droge dag tussen. De luchtvochtigheid zal de komende maand naar verwachting hoog blijven. 

Het is wat het is, de zomer hoort de periode te zijn waarin ik weer even wat makkelijker me kan bewegen, weer wat vrijer en met minder spieren in de kramp, wat minder pijn, en daarmee kan ik dan een buffertje energie opbouwen, maar dat zit er nu niet in. 

Ik wens jullie een mooie zomer, misschien meld ik me weer over een paar weken, misschien pas in september, geen flauw idee, jullie zien het vanzelf wel.

14 opmerkingen:

  1. Ik hoop voor je dat het snel beter weer wordt en dat je je weer beter gaat voelen. Voor nu heel veel beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte en vooral minder pijn toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die luchtvochtigheid is verschrikkelijk, een paar dagen geleden
    soms 98%.Mijn lijf sputtert ook aan alle kanten tegen, ik kom
    uit bed als een heel oud mens en als ik er weer in ga is het
    niks beter.Jij moet er dan ook nog bij werken, dat lijkt me
    helemaal een crime, het huishouden kan wel even wat minder.
    Ik voel met je mee en wens je sterkte,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Koud, nat en benauwd, zelfs ik ben er niet blij mee.

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend sneu om je zo naar te voelen door het weer. Tjonge, als alles je pijn en moeite kost.. dat is best heavy.
    Ik kan me voorstellen dat bloggen dan even op een laag pitje komt te staan. Misschien is tikken ook al lastig voor je.
    Sterkte en ik hoop voor jou dat het snel ander weer wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och lieve Anja, wat vreselijk dat dit weertype
    je zoveel pijn geeft dat je nauwelijks tot iets
    in staat bent. Wat ga ik ontzettend voor je duimen
    dat het weer en dan met name de luchtvochtigheid
    snel weer de goede kant opgaat. Kan me goed voorstellen
    dat je even op de rem trapt en hoop dat je zal genieten
    van alles wat bloeit en groeit. Veel sterkte wens ik je,

    Lieve groetjes,
    Josephine
    🌼🌼🌼

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend rot dat het weer je zo tegenwerkt..
    Neem je tijd en luister naar je lichaam....
    Een blogpauze lijkt me een hele goede keuze👍🏼.
    Sterkte met deze vochtige weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wens je veel sterkte en duim voor wat betere tijden voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel sterkte en pas goed op je zelf, ik hoop dat het inmiddels al weer wat beter met je gaat. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen