Volgers

vrijdag 18 juni 2021

De L van een Leuk Leven (Crea2021)

Vorige week was het alweer vrijdag voor ik er erg in had. Sommige bloggers die deelnemen aan Crea2021 hebben een heel lijstje voor de letters die nog gaan komen. Ik heb dat niet, want de eerste weken merkte ik al dat ik zo'n verder vooruit gekozen onderwerp op dat moment helemaal niet wilde gebruiken en iets anders koos.

Door een paar lezers werd ik erop gewezen dat de L natuurlijk van een Leuk Leven is, mijn eigen blog!
Dat klopt helemaal, en dus besloot ik deze week gewoon maar eens te laten zien wat ik dan leuk vind in het leven.

Jullie weten natuurlijk allang dat ik houd van handwerken. Maar er zijn meer dingen waar ik veel plezier in heb, zoals fietsen (ik heb een toerfiets, een racefiets en een mountainbike, oeps 🚲🚲🚲).
Ik houd van wandelen in de natuur (🌳🌲🍂bossen en heide, ik heb helemaal niets met strand en zee) van tuinieren (🌺🌻☘🌸) en bezig zijn met de inrichting van mijn huis.

Gisteren zou het heel warm worden, gevolgd door forse regenbuien (er is hier nog geen druppel gevallen overigens). De afgelopen weken waren drukke werkweken, waardoor er weinig in de tuin was gedaan. Het onkruid had daarvan geprofiteerd 😉.
Ik besloot bijtijds de tuin in te gaan, kwart voor 8 had ik de was buiten hangen en ging ik aan de slag in de tuin. Onze buurman houdt nogal van muziek, en zet het met regelmaat zo hard dat het door de hele straat te horen is. Ik werd tijdens het tuinieren dus begeleid door Franse chansons, het kan erger 😁.
In de achtertuin hebben we alleen maar een smalle border langs het grasveld, daar stond weinig onkruid, maar de voortuin was flink vol gegroeid:

Twee onkruidtonnen vol leverde het op! Er kan 42 liter in zo'n ton, om jullie even een beeld te geven.
Ik houd ook enorm van de zon! Nee, je doet mij geen plezier met een vakantie van 3 weken bakken in de zon in een Zuid-Europees land, ik ben graag een bezig bijtje, maar de zon betekent warmte, en dat doet zoveel goed voor mijn lijf. Als het buiten boven de 25 graden komt (en iedereen begint te zuchten en te steunen dat het geen doen is) leef ik helemaal op. Mijn spieren worden soepeler, en ik heb minder pijn in mijn lijf dan de rest van het jaar. Genieten voor mij dus, deze afgelopen dagen!

Er zijn natuurlijk nog veel meer dingen die ik leuk vind, maar dit zijn toch wel de dingen die mijn leven tot een Leuk Leven maken.

Fijn weekend alvast!

1. Een beetje muziek tijdens het werken is niet slecht!

1. Dat heb ik tijdens mijn werk ook al, dus in mijn vrije tijd kies ik graag mijn eigen muziek uit (of liever nog, kies ik voor rust).

Verwijderen
  2. Wat ben ik blij voor je dat het de afgelopen dagen zo warm is geweest! Ik ken een aantal mensen die net als jij zich veel beter voelen als het warm is. Laatst zei een van hen dat hij eigenlijk best blij was met de klimaatveranderingen in Nederland; hij had veel minder pijn en kon meer ondernemen. Zelf kan ik slecht tegen de warmte, maar dat is niet erg, ik blijf dan wel binnen en wacht rustig tot het voor mij weer wat aangenamer wordt.
    Wat heb je een hoop onkruid uit de voortuin gehaald! Dat moet een heel voldaan gevoel hebben gegeven.
    Je schrijft dat je het liefste in bossen en heide wandelt, daar gebruik je vast ook je mountainbike? Een racefiets had ik vroeger ook, ik vond dat heerlijk, zo kwam ik nog eens ergens, want kilometers maken was geen probleem, maar vanwege nekklachten heb ik de fiets weg moeten doen. Een toerfiets heb ik wel en ach dat rijdt ook lekker ;o)

1. Ook voor mij is de klimaatverandering in NL een verbetering, maar ik begrijp het echt heel goed dat de meeste mensen het beslist niet als vooruitgang ervaren. Ja, mountainbiken in het bos, op dagen dat mijn lijf het toelaat. En je hebt groot gelijk, op een toerfiets is het heerlijk fietsen!

Verwijderen
  3. Here it starts to get really hot only these days ... we had a strange June. Even our flowered balcony begins to receive its care .. with the neighbor's music !!!
    Hugs, Carmela

4. Reacties
    1. Ja, het is elk jaar zo'n genot, ik loop zo te genieten, ik straal gewoon!

Verwijderen
  5. Je hebt flink gewerkt in de tuin, het is ook lekker om al vroeg bezig te zijn en zeker met Franse muziek erbij 🥰
    Wij kunnen gelukkig ook goed tegen de warmte en hebben de afgelopen dagen lekker gefietst. We maken onze eigen wind zeggen we altijd, alleen wanneer je even moet stoppen voel je de warmte wel meer.

1. Fietsen vind ik heerlijk, maar de wind die ik zelf maak, kan ik niet verdragen op mijn armen, dus ik fiets altijd met lange mouwen. Maar dat is ook met deze warmte niet erg hoor, ik ben een koukleum en verdraag de warmte uitstekend.