Volgers

donderdag 13 augustus 2020

Super Soxx

Mag ik jullie presenteren: mijn nieuwste paar gebreide sokken:


Wat een heerlijk garen is dit om mee te breien, Super Soxx van Lang Yarns. 

De sokken zitten erg prettig. Ik ben benieuwd naar de duurzaamheid van dit garen.

De sokken zijn gebreid, zoals ik dat het liefste doe: 2 tegelijk op 1 rondbreinaald, van de teen naar het boord. Met een heel eenvoudig patroontje erin, om het breien wat op te leuken. Alhoewel dat met een zelfstrepend garen niet echt nodig is, je wilt dan toch steeds even verder breien, tot je bij de volgende kleurwissel komt. En dan weer tot de volgende enz.

Ik gebruikte naalddikte 2,25. Omdat ik ze wat langer maakte (kousen ipv sokken) besloot ik het boord op een wat dikkere naald te breien. Mijn voeten en enkels zijn erg smal, maar mijn kuiten zijn normaal. Met hetzelfde aantal steken door breien op dezelfde naalddikte zou ervoor zorgen dat ze wel heel strak om mijn kuiten zouden vallen. Ik heb geen rondbreinaald 2,75 maar nog wel een setje bamboe naaldjes van die dikte. Die dateren uit het begin van mijn sokkenbrei-periode, dat zal begin 2010 zijn geweest. Nog vóór ik lid werd bij Ravelry, dus de sokken die ik daarmee heb gebreid staan daar niet eens op.
 
Ik heb alweer een volgend paar op de naald staan. Heerlijk om met dit warme weer te doen, lekker bezig zijn zonder dat je een zware trui of vest aan je naalden hebt hangen/op schoot hebt liggen.

Houden jullie de warmte nog een beetje vol? Zoals de vaste lezers wel weten, ik GENIET van dit weer. Ja, dat mag gerust met hoofdletters. Voor mij betekent het dat maximaal 2 spieren tegelijkertijd, ergens in mijn lijf, verkrampt zijn en dat bewegen soepel gaat, zonder pijn te veroorzaken. Ik verdraag de warmte ook goed, en heb geen problemen met mijn ademhaling, ondanks mijn zwakke longen. Doordat mijn lijf nu tegen minder pijn hoeft te vechten, houd ik energie over. Ik heb vandaag dan ook nuttig besteed aan huishoudelijke taken, waaronder de keuken soppen. Niet helemaal af gekregen, Sanne was vandaag vroeg thuis, ze draaien tropenrooster op haar werk, en ik vond het niet gezellig om door te gaan met soppen, dat komt later deze week wel.


7 opmerkingen:

  1. Toevallig heb ik vorige week ook een sok gebreid met Super Soxx
    jungle van Lang, i.d.d. een heerlijk garen en een leuk kleur
    verloop.Nu kan ik niet breien, veel te warm, haken wel, af en
    toe een stukje.
    De temperatuur is hier vandaag iets lager en er is een klein
    beetje wind.Ons huis lijkt onderhand wel een stoofpot en zelf
    zijn we ook gaar, ik hoop op een beetje verkoeling vanavond.
    Je hebt trouwens mooie planten in de tuin, vooral op de laatste
    foto, ik ga vandaag nog wat zaad binnenhalen, dat is nu wel
    goed droog.
    Fijne avond,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je het zaad nog droog binnen gekregen? Hier vandaag voor het eerst regen, nou ja, in mijn woonplaats dan, want waar ik werk is geen druppel gevallen!

      Verwijderen
  2. Ik was van de week zo beroerd van de warmte dat ik niet meer wist waar ik het zoeken moest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat zul je blij zijn dat het nu wat koeler gaat worden!

      Verwijderen
  3. Wat een mooie sokken. Echt heel gaaf geworden. Het wordt vanzelf weer kouder en dan kun je ze mooi gebruiken.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, lief van je. Ze zitten ook heerlijk.
      Zal ik je een geheimpje vertellen? Ik draag alle dagen van het jaar sokken/kousen, ja ook tijdens de hittegolf afgelopen week. Als ik 10 minuten blote voeten heb, worden ze zo koud dat ze pijn gaan doen. Tja. Goed argument om ook bij deze hitte sokken te breien!

      Verwijderen
  4. das weer een prachtig paar !! op de foto waar je ze showt zonder benen lijken ze wel zo lang als over de knie kousen !! maar dat blijkt dus gezichtsbedrog te zijn !
    ook ik heb altijd een oud paar sokken over mijn voeten.. al is het meer dan 30 graden. anders verkrampen ze ook snel

    BeantwoordenVerwijderen