Volgers

zondag 16 juni 2019

Sock Madness 2019 afgelopen

Afgelopen week was de laatste ronde van de Sock Madness 2019.
Tjonge, wat een tempo hadden de finalisten! De eerste plaats was voor iemand die 16,5 uur na het ontvangen van het patroon, haar sokken af en goedgekeurd had.
Zij liever dan ik!
Dit is een foto van het laatste patroon:
Let op, dit zijn dus niet mijn sokken, ik ben er nog niet eens aan begonnen (ze zijn van Villiputti, dat is haar Ravelry naam).
Zeker wel een patroon wat mij aanspreekt. Jullie weten zo langzamerhand wel dat ik houd van sokken breien met meerdere kleuren garen.
Het is een ingenieus patroon. Normaal gesproken krijg je bij zo'n patroon aan 1 kant een naad, maar hier loopt het patroon door. De ene sok moet je binnenste buiten breien, zodat je een rechter en een linker sok krijgt, waarbij de "ruitjes" elk een andere kant op gaan.
Bij deze sokken van Haastjerepje zie je beter wat ik bedoel:
Ik ben blij dat dit patroon pas in ronde 7 voorbij kwam. Stel dat het al in ronde 2 was langs gekomen. Dan had ik waarschijnlijk op dat moment besloten om cheerleader te worden. Simpelweg omdat ik geen plezier zou hebben aan het breien van sokken die zo ongelijk zijn!

Ik denk dat ik 2 dezelfde sokken zal gaan breien, want een gelijk paar sokken spreekt me nu eenmaal veel meer aan (en hetzelfde geldt voor mijn dochter, dus ook voor haar zou ik een gelijk paar breien).

Ik vond het meedoen aan Sock Madness echt ontzettend leuk, heb veel nieuwe technieken en trucjes enzovoorts geleerd, en heel leuke mensen ontmoet.
Na zo'n gezamenlijk evenement, loop je kans om in een soort gat te vallen.
Zal mij niet gaan gebeuren hoor!
Al een paar jaar doe ik mee met de Tour-de-France-KAL. Liefhebbers van de wielersport praten daar over de dagelijkse gebeurtenissen tijdens de Tour, en ondertussen proberen we een bepaald doel te bereiken gedurende de Tour. Er zijn allerlei lijntjes met bepaalde doelen, waar je uit kunt kiezen, maar je kunt ook je eigen doel kiezen. Ik deed al eens mee aan het lijntje om zoveel mogelijk kleine dingetjes te maken, daarbij restjes garen gebruikend.
Ik heb meestal maar een stuk of 3 verschillende projecten op de naalden staan. Vorig jaar waren het er heel wat meer, en dus deed ik toen mee aan het lijntje WIP's afmaken (WIP staat voor WorkInProgress, dus werkjes waar je nog mee bezig bent).
Ik weet niet welke lijntjes er dit jaar zullen worden bedacht, maar ik heb er zelf al eentje bedacht: de sokken van de Sock Madness aanpassen, zodat ze passend zijn voor mij of mijn dochter.

Maar.... het duurt nog 3 weken voordat de Tour begint. Tot die tijd heb ik dus nog tijd voor ander handwerk! Ik liet jullie al de sokken zien die ik nu voor mijn dochter aan het breien ben.
Na de groene tenen en begin van de voeten, ging ik verder met het geel.
Ook de hielen werden geel:
Het lag een aantal dagen stil (gevalletje fibro-aanval) maar vandaag pak ik het weer op. Ik zit lekker buiten in het zonnetje, het enige geluid om me heen is de wind door de bomen en de vogels, wat wil een mens nog meer op een vrije zondag?!
Fijne dag allemaal!

3 opmerkingen:

  1. Succes alvast met de Tour-de-France-KAL, groet Froukje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik mijn WIP's afgemaakt heb ga ik me eens verdiepen in het 2 sokken tegelijk breien. Heb het al regelmatig op foto's van jou gezien. Lijkt me zo handig.
    Naar zo'n fibro-aanval. Hopelijk blijft hij deze keer lang weg! Ik heb last van een tennisarm.Dat is ook minder fijn als je graag wil haken of breien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het bij de Sock Madness een nadeel dat je niet alle sokken 2 tegelijk kon breien, het bevalt mij heel goed.

      Verwijderen