Volgers

maandag 25 juni 2018

update

De winterkoninkjes zijn nog niet uitgevlogen. Gisteren miezerde het hier de hele dag, en bleven ze lekker in hun warme nestje zitten. Vanavond kwamen ze weer even naar buiten, maar nog voor we een camera of telefoon konden pakken, zaten ze alweer op het nest.

Aanstaande woensdag stond het kort geding gepland. Stond, want het gaat niet door.
Het is raar maar waar, omdat de advocaat van mijn man nu in een brief heeft geschreven dat mijn man zal meewerken aan het te koop zetten van de woning, is het zinloos om naar de rechtbank te gaan. Door dit ene zinnetje op papier te zetten, heeft mijn mans advocaat weten te voorkomen dat de rechter een uitspraak zal doen. Er zal geconstateerd worden dat er geen conflict meer is en er dus geen uitspraak hoeft te worden, en ik zal de kosten van het proces moeten betalen (omdat ik degene ben die de rechtszitting aanvroeg en de tijd van de rechter heb verspild, om het maar even kort door de bocht te zeggen).

Mijn man moet nu wel op zéér korte termijn meewerken, dat betekent binnen 2 weken de (door mij aangewezen) makelaar toelaten voor taxatie, en de verkoop-offerte ondertekenen. Verzuimt hij daaraan mee te werken, dan wordt er opnieuw een kort geding aangevraagd. Dat zal dan waarschijnlijk pas ergens 2e helft augustus of zelfs in september plaatsvinden.
Ik vind het vreemd, in brieven van de 1e advocaat van mijn man staat herhaaldelijk dat hij overal aan zal meewerken, maar de werkelijkheid is anders. Hij heeft de 1e makelaar een ronduit onbeschofte mail gestuurd waarin hij zei dat hij nergens aan zou meewerken. Bewijs dat hij NIET meewerkt, zou je denken. Ja, maar nu heeft hij een nieuwe advocaat,die nergens op reageert en dus nergens heeft geschreven dat mijn man meewerkt, en pas nu, zo kort voor het kort geding, schrijft dat mijn man zal meewerken. En daarmee het kort geding voorkomt.

Het lijkt dus een bewuste keuze van zijn nieuwe advocaat om dit op deze manier aan te pakken.
Maar goed, nu heeft hij zijn trucje uitgehaald, meer kan hij niet doen, dus het zou zo maar kunnen dat mijn man binnenkort op zoek gaat naar advocaat nummer 3.
En dan begint het hele circus weer opnieuw!
En ondertussen loopt de echtscheidingsprocedure "gewoon" door (behalve dat we daar niets over horen).

Raar, de afgelopen weken zo toegeleefd naar die ene dag, waar dan eindelijk, eindelijk eens actie wordt ondernomen en je hoopt dat dat leidt tot vooruitgang in de zaak, en dan gebeurt dat niet.
En in plaats van aanstaande woensdag af te reizen naar de andere kant van het land, heb ik een vrije dag. Hm, eens bedenken hoe ik die leuk ga invullen!

4 opmerkingen:

  1. Die vrije dag is heerlijk! Met betrekking tot de rest kan ik me voorstellen dat je veel moet zuchten....
    Ik hoop voor jullie dat er wellicht toch schot in de zaak komt, duimen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Het voelt heel vreemd want we zitten weken in spanning in de aanloop naar het kort geding en nu is die last helemaal van mijn schouders gevallen. We duimen dat er nu eindelijk schot in de zaak komt. Morgen krijgen we mooi weer dus maar eens lekker ontspannen in de tuin.

      Verwijderen
  2. Nou, ik snap dat je het onderhand spuugzat bent... Het is toch gewoon te gek voor woorden...
    Kijk jij nu maar de winterkoninkjes, hopelijk geeft dat wat ontspanning!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet je, ik vond het vreselijk dat ik mijn eigen man voor de rechter moest "slepen", maar er zat echt niets anders meer op. En er is echt een pak van mijn schouders gevallen nu dat niet doorgaat. Mijn advocaat heeft vandaag zijn advocaat gesproken en er zijn afspraken op papier gezet, als er werkelijk wordt meegewerkt kan het nu opeens allemaal heel snel gaan. Maar ik heb geen verwachtingen, wacht het allemaal maar rustig af. Morgen moet ik eerst een nieuwe makelaar regelen, en dan hopen dat het allemaal lukt. Ik zit morgen lekker op mijn terrasje, en hopelijk zie ik de winterkoninkjes uitvliegen.

      Verwijderen