Volgers

zondag 23 april 2017

update zomertrui

Weten jullie nog dat ik 2 kleuren beige garen had, en daar 2 bollen gemeleerd garen bij kocht?
 Na een paar foute opzetten, kwam het haakwerk toch op gang.
 Wat vreemd! Ik heb toch echt proeflapjes gemaakt om de stekenverhouding te checken, en die kwam perfect overeen. Toen bleek dat ik een foutje had gemaakt, waardoor ik van 207 steken naar ruim 300 steken ging!
Inmiddels ben ik goed op weg. Eigenlijk heeft de trui een voor- en achterpand, maar ik houd niet van naden dichtnaaien en ik vind zijnaden in een trui ook niet zo mooi, dus haak ik in het rond.
Verder wil ik me deze keer wel aan het patroon houden hoor, want de trui ziet er gewoon leuk uit.

Ik ben nu bijna op de hoogte waar de mouwen komen. Dan verdeel ik e.e.a. dus wel in een voor- en achterpand. Het is een leuk patroon om te haken. Ik wilde niet steeds exact dezelfde strepen maken, dus bijvoorbeeld steeds 2 naalden in een kleur.
Uiteindelijk is het dit patroon geworden (lichtbeige=A, gemeleerd=B en donkerbeige=C:
5A, 2B, 2C, 2B
3A, 3B, 3C, 3B
2A, 1B, 2C, 2B
en toen kwam ik precies uit aan het einde van het patroon van 6 naalden, en besloot ik deze volgorde te gaan herhalen. Die 5A werd gewoon 2A, omdat de eerste 3 naalden een opzetrand is, buiten het patroon om.
Ik ben nu bij 3C (daar ga ik nu de laatste naald van haken).
Ik ga weer lekker aan de haak, fijne avond allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten