Volgers

donderdag 30 maart 2017

bijpraten


Pft, wat gaat de tijd toch snel, al ruim een week geen berichtje meer geplaatst. Tijd om jullie bij te praten.
Er is niet zoveel nieuws te laten zien hoor.
Ik heb mijn bordeauxrode vest af.
 Ik heb buiten op de picknicktafel vochtig opgespannen, en er toen een nat badlaken overheen gelegd. Als die droog is is het vest mooi geblockt.
Onze poes wil graag helpen bij het vlak maken van het vest hoor!

Ik was begonnen met een zomertopje, van 2 beige-kleurige garens. Eigenlijk vond ik het maar wat saai, maar ach, over een fleurig gekleurd shirtje moest het toch wel wat worden.
En toen liep ik in de A.ction omdat ik iets voor dochterlief ging halen op de crea-afdeling, en kwam 2 heel leuke bolletjes garen tegen. 
 In de winkel leek het me dunner dan het garen waar ik al mee bezig was, dus kocht ik 2 bollen, met het idee dat dat wel ongeveer de juiste dikte zou geven. Als ik dan het kleurverloop van beide bollen precies hetzelfde liep verlopen, zou dat best heel leuk kunnen worden.
Maar eenmaal thuis leek het toch helemaal niet zo veel dunner garen te zijn dan de andere 2 garens.
Dus maar eens een stukje gehaakt, en zowaar, helemaal goed!
Ik ben strepen gaan haken, en na een tijdje heb ik eens gepast. Oeps, veel te wijd. 
Opnieuw opgezet, maar toen bleek al heel snel dat het nu juist weer veel te smal zou worden.
Tja, maar even dit haakwerkje apart gelegd. 
Want nu ik er deze 2 bollen bij heb, zou ik er ook wel een zomertrui van kunnen haken.
En mezelf kennende (ik ben een enorme koukleum!) zal ik een trui met lange mouwen waarschijnlijk vaker gaan dragen dan een topje over een t-shirt.

En dat betekent dat ik dus eigenlijk niets op de naalden had staan.
Dat kan natuurlijk niet!
Kwam het even goed uit dat in de RestEnd-groep op Ravelry het nieuwe maandthema voor april al bekend werd gemaakt!
Het thema is marienkafer, oftewel lieveheersbeestje!
Leuk, dat is dus rood, combineren met zwart.
Dus een duik in mijn restanten sokkenwol genomen, oeps, zo heel veel rood heb ik helemaal niet.
Wat bolletjes Drops Fabel in rood/zwart/oranje/wit, een klein beetje rood, wat meer zwart en dan ook nog wel wat maasgaren in rood en zwart.
Nou, dat moet toch best een leuk paar sokken gaan opleveren:
Gisterenavond dus lekker begonnen aan mijn nieuwe sokken. De tenen, hielen en boorden brei ik effen zwart, en daartussen in de bonte bolletjes. 
Ik ben een piet-precies en hou er niet van als mijn sokken niet identiek zijn. Dat kan soms nog best lastig zijn als je breit met restjes. En gisterenavond zag ik dus al een verschil ontstaan:

De bovenste heeft blokjes, de onderste streepjes. Tja, dat kan natuurlijk niet! Dus die laatste toeren ga ik uithalen, zodat de sokken hetzelfde gaan worden.

Jullie vragen misschien af waarom ik bovenaan een foto plaatste van een prachtige Campanula.
Nou, die kregen van cadeau van vrienden afgelopen weekend.
Paars is mijn lievelingskleur, dus dit cadeau wordt zeer gewaardeerd!
En dat was nog niet eens alles, ze brachten ook nog iets heel lekkers mee:
 Dat ziet er toch wel erg leuk uit! Chocolade, allemaal met een andere vulling. Met een kaartje erbij waar ze op staan afgebeeld, met daaronder welke vulling er in zit. Jammie! Oeps, was ik niet van plan om de komende weken mijn "zwembandje" te laten verdwijnen? Moet ik deze maar voor de andere gezinsleden laten staan!
Ik wens jullie een hele leuke dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten