Volgers

woensdag 25 november 2020

tweede Kerstdag bouwmarkt gesloten

 

Ja, serieus, vanmiddag kregen wij het bericht dat onze directie heeft besloten dat op Tweede Kerstdag alle bouwmarkten van Intergamma gesloten blijven! Dat betekent alle Gamma's en Karwei's in Nederland.

En dat is heel bijzonder nieuws! Want dat is echt ongekend. Waar er al jaren discussie wordt gevoerd over open zijn op Eerste Kerstdag, is Tweede Kerstdag traditiegetrouw één van de drukste dagen in het jaar voor de bouwmarkten. Om ervoor te kiezen om juist op die dag de deuren gesloten te houden, getuigt van inlevingsvermogen bij onze directie!

De keuze is namelijk gemaakt om ons, het personeel dat een onwaarschijnlijk druk jaar achter de rug heeft, een rustige Kerst te gunnen.

Heel hartelijk dank hiervoor aan onze directie! Dikke pluim voor de waardering die hiermee getoond wordt naar ons toe. 

Er gaat extra beveiliging ingezet worden op de dagen daaromheen, omdat er die andere dagen nog extra drukte wordt verwacht (en daarmee is er extra toezicht nodig op de handhaving rondom aantal klanten dat in de winkel aanwezig is, winkelwagen- en mondkapjesbeleid). 

We hadden de roosters al klaar, voor Kerst en jaarwisseling, maar maken met plezier daar aanpassingen in nu er niemand van ons hoeft te werken met Kerst. Hier zijn we heel erg blij mee!

13 opmerkingen:

  1. Dat is zeker goed nieuws.. Ik snap echt niet dat mensen op feestdagen willen shoppen 🙈

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp dat ook niet, maar feestdagen zijn al sinds jaar en dag heel erg drukke dagen in de bouwmarkten. Voor een klein deel mensen die bijvoorbeeld hun kerstvakantie gebruiken voor een klus, en de meeste spullen al daarvoor in huis hebben, maar net iets tekort komen, maar vooral mensen die niet goed lijken te weten wat ze met hun vrije dagen moeten doen, blijkbaar geen hobbies?!

      Verwijderen
  2. Dat is nog eens een goede beslissing! Wat fijn voor jullie. Ik ben ook niet voor de winkels open met die dagen, maar een poos geleden vertelde iemand mij dat het voor eenzame mensen fijn is dat de winkels wel open zijn met de feestdagen. Dan kun je er nog eens even uit zei ze. Tja dat begrijp ik dan wel weer, maar voor het winkelpersoneel is het fijn dat jullie gesloten zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle begrip als een eenzaam persoon langs komt om even een babbeltje te maken, maar dat heb ik in al die jaren nooit meegemaakt op feestdagen. Het is dan zo bizar druk, dat zo iemand zich zeker onder de mensen kan begeven, maar zich misschien alleen maar eenzamer zou gaan voelen, omdat er niemand tijd heeft voor een praatje.

      Verwijderen
  3. Vroeger waren de winkels ook niet open tijdens de kerstdagen. Toen wisten we natuurlijk niet beter en dan zorgden de klussers waarschijnlijk wel dat ze op voorhand alles in huis hadden, denk ik. Met Pasen naar de woonboulevard gaan heeft me ook altijd verbaasd.
    Fijn dat je dit jaar met de kerst vrij bent en ook kunt genieten van deze dagen en even tot rust kan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik realiseer me dat er heel veel beroepen zijn waarbij je niet vrij bent met feestdagen, maar voor winkels vind ik het onzin. Toen ik 21 jaar geleden begon in de bouwmarkt, waren we gesloten op zon- en feestdagen. Inderdaad, wilde je op zo'n dag klussen, zorgde je dat je je spullen alvast in huis had. Ik begon met werken op de avonden, daar werd toen speciaal personeel voor gezocht, want tot die tijd sloot de winkel om 6 uur, en was er hooguit 1 koopavond in de week. En je hoorde toen niemand klagen dat hij niet om half 9 's avonds nog even klusmateriaal kon halen. We zijn met elkaar "verwend", een 24uurs economie. De vraag is of dat echt nodig en verstandig is.

      Verwijderen
  4. Wat een fijn nieuws Anja! En wat goed dat ze zo laten merken dat ze meevoelen met jullie als personeel! Een prachtig kerstcadeautje eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, dat je ook de hele Kerst vrij bent, zo hoort het ook
    eigenlijk te zijn, in elk geval voor mensen die in een winkel
    werken.Mij zul je op deze dagen nooit in een winkel aantreffen
    en ook niet in de supermarkt om 10.00 uur 's avonds, dat is toch
    ook van de zotte!
    Heb een fijn weekend
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook van de zotte hoor, echt niet omdat ik in een winkel werk, ik begrijp gewoon niet waarom dat nodig zou zijn. Wij zijn 7 dagen per week open, zo'n 70 uur per week, dat zou genoeg moeten zijn lijkt me.

      Verwijderen