Volgers

zondag 21 juni 2020

moederdag

Jullie denken vast, wat een vreemde titel, het is vandaag toch vaderdag?! Ja, maar ik ontdekte dat ik een paar blogs helemaal nooit geplaatst heb, dus bij deze de eerste:

Moederdag 2019. Een jaar geleden. Ik kreeg een geweldig, fantastisch, veel te gek cadeau van dochterlief.
Als kind al wilde ik heel graag op vakantie naar Engeland. Elk jaar als de vraag van mijn ouders kwam, waar willen jullie dit jaar naar toe op vakantie, was dat mijn antwoord. We gingen nooit, mijn moeder durfde het water niet over.
Toen ik de kans kreeg, ging ik zelf, als jonge vrouw, met mijn autootje naar Engeland. Wat heb ik er genoten! Ik was serieus van plan om te gaan emigreren, maar liet me (dom dom) door mijn familie overtuigen dat vooralsnog uit te stellen. En van uitstel komt nu eenmaal afstel.
Daarna ben ik er nooit meer geweest, simpelweg omdat mijn toenmalig partner daar niet mee naar toe wilde (en ik niet zo was dat ik dan wel alleen ging).
Dochterlief wist dat ik ooit, ooit weer terug wilde gaan, naar Engeland, naar de Cotswolds. Het gebied waar ik zoveel jaar geleden het zo ontzettend naar mijn zin had gehad.
Voor moederdag vorig jaar ontving ik een geweldig leuk schilderijtje, door dochterlief gemaakt, op een schijf berkenhout. Ze had een foto, die ik daar in Engeland maakte, 30 jaar geleden, gebruikt als inspiratiebron.
Wat was ik ontzettend blij met dat schilderijtje! Ik zat het te bewonderen, kon er geen genoeg van krijgen! En dochterlief zat maar een beetje om me heen te dralen. Tot ze het uiteindelijk uit mijn handen pakte en omdraaide. Daar zat een briefje geplakt. Wat bleek? Het schilderijtje was helemaal niet het cadeau (terwijl ik daar echt superblij mee was), het was slechts een vorm om het werkelijke cadeau op te verpakken. Op het briefje stond: goed voor overtocht en verblijf in Engeland.
Wat? Hoezo? Hoe bedoel je?
Nou, ze had besloten dat het na zoveel jaren toch echt tijd werd dat ik eens terugging naar de Cotswolds. En aangezien ze met haar stage en vakantiewerk een leuk zakcentje verdiende, vond ze dat ze daar een mooie bestemming voor had: samen op vakantie naar de Cotswolds!
Ik kon protesteren wat ik wilde, ja maar, je werkt er zo hard voor, dat moet je toch lekker voor jezelf houden, ja maar, je bent student, dat geld heb je veel te hard nodig enz. Maar dat was tegen dovemansoren, haar besluit stond vast, we gingen nog dit jaar naar de Cotswolds!
Ondertussen hebben jullie al de nodige foto's voorbij zien komen. Oh mensen, wat hebben we genoten! Ik was vooraf een beetje bang dat het zou tegenvallen, als je lang van iets droomt, ga je het idealiseren. Misschien viel het allemaal een beetje tegen, zou ik het lang niet zo leuk vinden als 30 jaar geleden? Nou, echt niet, het was geweldig!!! En dat vond dochter ook, ze begreep maar al te goed wat mij zo aanspreekt aan die streek.
Wat een goede timing is het achteraf geweest! Want dit jaar zullen we beslist niet naar Engeland kunnen afreizen, wie weet wanneer dat ooit weer mogelijk is.
Maar wij gingen er naar toe voordat het Corona-virus de wereld in zijn greep kreeg, en wat hebben we genoten!

Er komt nog wel een volgend blogje, met wat tekst en uitleg bij diverse foto's. Want we hebben heel veel bekeken en bezocht.

15 opmerkingen:

  1. Wauw, wat ontzettend gaaf dat je dochter dat heeft gedaan. Echt super. Een mooie reis om weer lang naartoe terug te kijken. Engeland is zo'n mooi land, hoewel ik niet verder ben gekomen dan de hoofdstad. Ooit, wil ik ook nog eens dat prachtige eiland verder verkennen. goed dat jullie vorig jaar geweest zijn inderdaad, in verband met corona dit jaar.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan het je aanraden, het is een mooi land. We hebben het al heel vaak tegen elkaar gezegd, wat een geluk dat ze vorig jaar gewoon de knoop doorhakte, het moet er NU maar van komen. En we hebben het er nog heel vaak over, een vakantie om nooit meer te vergeten!

      Verwijderen
  2. Wat een geweldige verassing is dat geweest! Heel bijzonder om zo samen op vakantie te gaan. Ik ben als student ooit in Engeland geweest en vond het toen ook prachtig. Dit jaar zouden we met het gezin naar Guernsey gaan, maar je raadt het al... Dat gaat niet door. Nou ja, er zijn ergere dingen nietwaar. En die mooie herinneringen van jullie reis blijven. Ik ben benieuwd naar nog meer foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er gaan zeker meer foto's komen hoor. Ik had vorig jaar een paar blogs geschreven, en dacht toch echt die ook geplaatst te hebben. Nu met de wijzigingen van Blogger zat ik eens rond te neuzen, zag ik opeens dat die blogs er nog allemaal als concept stonden.

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Gaaf he, het staat te pronken in de woonkamer, elke keer als ik er naar kijk komt er vanzelf een glimlach op mijn gezicht, door het schilderijtje, en door het lieve cadeau wat daar aan vast zat!

      Verwijderen
  4. Wat een bijzonder cadeau! Ik vind het ontzettend gaaf bedacht van je dochter...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was zeker een bijzonder cadeau. Als geen ander voelt ze mij aan, en wist ze hoe graag ik er nog eens heen zou gaan, al sprak ik er zelden over.

      Verwijderen
  5. Wauw, wat een superlieve dochter heb jij zeg! Ze heeft echt over je nagedacht en een prachtig cadeau bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, ze is een schat!!! We hebben een bijzondere band, voelen elkaar haarfijn aan, en hebben aan een half woord (of minder) genoeg. En ik besef heel goed dat dat uniek is!

      Verwijderen
  6. Wat lief van je dochter! Leuk dat jullie samen deze trip konden maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze was ooit al wel eens met school naar Engeland geweest, en begreep toen direct al, wat mij zo in het land aantrok.

      Verwijderen
  7. wat een enorme verrassing was dat !!
    ik ben als 14 jarige eens alleen naar schotland geweest... logeerde bij mensen die mijn ouders hadden leren kennen op vakantie in duitsland.
    dat was in het plaatsje darlington.
    had wandelingen gemaakt in mijn uppie.. zo mooi ! die stenen bruggetjes en afscheidingen van weilanden !
    klaterende watervalletjes en stroomversnellingen. prachtig !!

    BeantwoordenVerwijderen