Volgers

zondag 10 februari 2019

even wat van me laten horen

Ik ben er nog hoor! Dank jullie wel voor de tips over Google en Blogger, daar ga ik eens goed naar kijken. Maar nu even niet. Heb een drukke week achter de rug, en het kwam er gewoon niet van om te bloggen.

Zoals jullie weten, doe ik dit jaar voor het eerst mee met Sock Madness. Er worden heel veel berichtjes geplaatst, en iedereen die al vaker mee deed, waarschuwt iedereen die nieuw is, om vooral niet alles proberen te lezen, want dan kom je gewoon niet aan breien toe, haha.
Ben ik zeker niet van plan hoor, heb er geen tijd voor en geen zin in.
Maar sommige dingen zijn wel erg grappig.
Veel mensen zijn alles aan het voorbereiden, de materialenlijst is uit, en iedereen kijkt of hij/zij de juiste garens, naalden enz. op voorraad heeft.
En alles wat (volgens deelnemers) kan helpen bij het breien, zoals voldoende voorraad chocolade, koffie en stroopwafels! Ja echt, Ravelry is internationaal, maar bij de SM hoor je gewoon stroopwafels in huis te hebben, voor de broodnodige energie.
Nu heb ik stroopwafels nooit gelinkt aan energie, ja, suiker, heel veel suiker, maar geen adrenaline.
Het is grappig om te zien en te lezen, wat mensen over de hele wereldbol doen, om toch vooral stroopwafels in huis te hebben.
Nou, dan heb ik een makkie, die verkopen we gewoon op mijn werk!
En laat ik gisterenmorgen nu toch zo dom zijn geweest, om mijn broodtrommel thuis te laten staan! Ik had mandarijntjes in mijn tas gedaan, maar de broodtrommel gewoon op het aanrechtblad laten staan. Is me echt nog nooit gebeurd. Maar ja, een hele dag werken op een paar mandarijntjes, is geen optie. Dus wat doe je dan?
Een pakje klusstroopwafels kopen!
Gisterenavond eens in mijn restjes garen gekeken, en 13 restjes uitgezocht voor de warm-up sok.
Want voordat het echt los barst, is er een opwarmsok. Die hoef je nog niet exact volgens het patroon te maken. Je mag afwijken van de hoeveelheid gebruikte garens, de naalddikte, de maat van de sokken enz., het is gewoon bedacht omdat veel deelnemers er voor de start voor zorgden dat ze hun naalden vrij hadden, alle WIP's afgemaakt hadden, en dan zaten te wachten op de start. En ja, een (sokken)breister houdt er niet van om geen enkele sok op de naalden te hebben staan, haha.

De opwarmsok blijkt een sok te zijn waarbij je 13 restjes garen verwerkt (maar daar mag dus vanaf worden geweken). Ik vind, zoals jullie allemaal weten, niets zo leuk dan met (heel) veel verschillende kleurtjes te breien in een project, dus dit is voor mij echt de perfecte opwarmer!
Deze restjes heb ik gekozen:
Ik ben gelijk begonnen, tijdens het kijken naar De Mol. Vanmorgen alle garens op de foto gezet.
Tussen de buien door al een ommetje gemaakt, nu regent het weer, vandaag verder niets op de agenda, dus ik ga lekker me verdiepen in het patroon wat er in de sokken gebreid wordt.

Fijne zondag allemaal!

5 opmerkingen:

  1. Ik ben vooral benieuwd naar het resultaat, veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag bij Frans Bauer in China dat hij in de Nederlandse kaaswinkel in Hong Kong ook stroopwafels kreeg. Leuk dat iedereen er zo gek op is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig dat stroopwafels zo geliefd zijn! Bij de kinderen op school hebben ze bijna ieder jaar wel een stroopwafelactie en dat vliegt echt de deur uit.
    Sock madness, je moet er maar op komen, maar zeker een leuk initiatief! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben heel benieuwd naar je sokkenavontuur. Succes met het breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. in mijn maandelijkse doos naar mijn man en schoonfamilie in gambia ,zijn stroopwafels ook heeel erg favoriet !

    BeantwoordenVerwijderen