Volgers

maandag 4 februari 2019

douchen

Weten jullie nog, dat ik vertelde dat onze geiser uit elkaar geknald was?
Dat was op 3 oktober.
Het plaatselijke installatiebedrijf kwam langs om de geiser te maken, maar kregen hem met geen mogelijkheid aan de gang.
Contact opgenomen met de leverancier, met de vraag of zij wellicht een servicedienst hebben, en naar de geiser konden komen kijken.
Nee dus, de geiser moest maar worden opgestuurd ter reparatie.
MAAR.....
dan moesten ze wel eerst de aankoopfactuur hebben, zodat ze konden zien hoe oud de geiser was, en of dit nog onder garantie zou vallen.
Tja, die factuur ligt niet hier.
Ik vroeg de leverancier, of ze niet even in hun administratie de betreffende factuur wilden opzoeken.
Nou, nee dus.
Ik heb netjes aan de bewoner van mijn huis gevraagd, de factuur klaar te leggen, zodat ik die kon ophalen, maar jullie begrijpen natuurlijk wel, die kreeg ik niet mee.
Dus toen nog maar weer eens aan de leverancier alle gegevens doorgegeven (naam, bankrekeningnummer, datum van betalen) en uiteindelijk wilden ze dan toch wel op zoek gaan naar de factuur.
En mocht de geiser worden opgestuurd.
En toen begon het lange wachten.....
De installateur vroeg regelmatig hoe het ermee stond, maar steeds weer was het antwoord, dat ze er nog niet aan toe waren gekomen. Zucht!
Direct de eerste werkdag van het nieuwe jaar, vroeg de installateur opnieuw of er nou al eens naar de geiser was gekeken.
En wat denk je?
Niet dus!
Ja, ze hadden wel een doos staan met een geiser, maar ja, ze hadden geen idee van wie die was, en wat ermee aan de hand was.
Wat zeg je? Als je even in de doos kijkt, vind je alle gegevens!
Het installatiebedrijf had keurig alles in de doos meegestuurd, mijn gegevens, hun gegevens, alle mail-correspondentie die er inmiddels was gevoerd, uiteraard gegevens wat er aan de hand was, enz.
Oh, zat dat IN de doos? Ja, wij hebben alleen aan de buitenkant gekeken, daar zat niks.
Dus hebben we hem maar gewoon laten staan.
Er zou vanzelf wel iemand contact opnemen met de vraag hoe het met zijn/haar geiser was.
Ja hallo, dat had de installateur toch ook meermalen gedaan??!!
Ja, maar ze hadden niet doorgehad dat hij belde over de geiser in DIE doos!
Ja, welke anders?

Nou goed, ze hebben de geiser bekeken en gerepareerd. Het probleem was veroorzaakt door verkeerd aansluiten. Maar ze deden niet moeilijk, de klant had immers lang genoeg moeten wachten, dus lieten ze het toch maar onder garantie vallen.
Netjes, maar waarom heb ik dan zo'n onderbuik-gevoel dat het me niet zou verbazen als ze toch alsnog een rekening gaan sturen?!

Afijn, de installateur belde met het heuglijke nieuws dat de geiser terug was, en kwam hem weer monteren. Deze keer werd de geiser dus wél aangesloten zoals het hoort.

Wat heerlijk, om niet meer over de halve camping te hoeven lopen naar het sanitairgebouw, om daar, tegen betaling, een douche te nemen, maar gewoon lekker in je eigen huisje onder de douche te kunnen stappen wanneer je maar wilt!
Ik heb vanmiddag zo staan genieten, van een heerlijk warme douche op mijn stramme lijf. Dat doet echt goed, dat waarderen mijn spiertjes enorm! En het fijne is, dat ik daarna gewoon binnen kon blijven, en mijn spieren warm kon houden. Als ik vanaf het sanitairgebouw weer terug liep naar m'n huisje, door de kou, sprongen de spieren alweer in de knoop voordat ik weer thuis was!


9 opmerkingen:

  1. Oooooooooh wat heb je toch een puntje puntje puntje wezens op deze wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn, dat je weer lekker thuis kunt douchen, maar wat een
    schandalige manier om iemand zo aan het lijntje te houden,
    een oprecht excuus zou hier meer op zijn plaats zijn, dan
    zo'n onbenullige reactie.
    Gr, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Excuus? Ze vonden het maar stom van de installateur dat hij alle papieren IN de doos had gedaan, het was volgens de leverancier ZIJN schuld, want iedereen weet toch dat je papieren aan de buitenkant van een doos plakt?!

      Verwijderen
  3. Eindelijk hebben jullie de geiser terug! Van sommige mensen zou je toch echt moedeloos worden. Waarom niet even de aankoopfactuur voor jullie klaarleggen? Waarom niet even de factuur opzoeken? Waarom niet in een doos kijken?
    Ik ben blij voor jullie dat het nu opgelost is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We zijn er ook erg blij mee. En waarom zou je iets klaarleggen? Veel leuker om iemand dwars te zitten toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ow, wat een ellende is het soms bij bedrijven hè... Gelukkig is het opgelost, maar je zou ze toch...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze verdienen eigenlijk wel de koude douche (heel toepasselijk ook nog in dit geval!)

      Verwijderen
  6. hahahah lijkt wel een filmpje van buur en buur dat gestuntel over de geiser !!!
    gelukkig hangttie weer en hebben jullie weer warm water !
    ik had maar gemandiet toen die weg was ... zo douchten wij op ons volkstuintje ook als we daar sliepen (mandien is indisch douchen.. nou ja afrikaans ook daar douchen ze ook zo..een emmer en een kopje heb je er voor nodig, je zeept je in en spoelt je af met kopjes water, op de tuin kookte ik eerst een steelpannetje water om door het koude water in de emmer te doen, dan was het precies de goede temperatuur)

    BeantwoordenVerwijderen