Volgers

zondag 13 augustus 2023

Bijpraten over mijn breiwerkjes



 Zoals beloofd, foto's waarbij ik de testknit draag. De trui was nog niet geblockt (gewassen en opgespannen op maat), dus de pasvorm zal nog verbeteren.

Ik heb hem vandaag gewassen en hij ligt nu te drogen. Het is een heerlijk patroon, ik ben zeker van plan meer patronen te gebruiken van deze ontwerpster. 
Haar naam op Ravelry is bunnymuff, ze heet Mona Zillah.
Dit patroon heet Cherishing Every Aspect of Life, hier de link naar de Ravelry-pagina van het patroon.

Ik had de trui uiteindelijk net op tijd af, 's morgens afgemaakt en foto's gemaakt, en in de loop van de middag werd het patroon gepubliceerd.
Als bedankje van de ontwerpster kreeg ik een code, waarmee ik gratis een ander patroon van haar kan downloaden. Dat kwam goed uit, want ik was al van plan om haar andere patronen te bekijken en een ander patroon van haar te gaan breien.

Ik ben er nog niet uit welk patroon ik ga kiezen. Heb er meerdere die ik erg leuk vind, misschien moet ik Sanne eens vragen wat zij me aanraadt.

Enig idee wat je op bovenstaande foto ziet? Ziet er raar uit, niet waar? Het is het vest dat ik voor Sanne aan het breien ben, rugpand en voorpanden zijn klaar en kregen een sopje.

Ik had de panden bij de schouders even grofweg aan elkaar genaaid, zodat ze het kon passen. Zo weet ik of het de juiste maat heeft, of dat ik met blocken nog ergens iets ruimer moet maken. Maar het paste perfect! Dus ook dat ligt nu te blocken.

Dom, dom, dom, ik had even met een voorpand willen meten hoeveel steken ik moet opzetten voor de mouwen. Maar dat ben ik totaal vergeten, en nu ligt het dus te drogen. Dan maar even wachten met het opzetten van de mouwen, ik wil ze wel goed passend maken, en Sanne heeft nogal dunne polsen.

Ondertussen heb ik ook weer een paar sokken van de SWC (Supersock World Championship) aangepast. Zoals jullie op bovenstaande foto zien waren de voeten veel te lang voor Sanne's voeten. Dus tenen en een stuk voet uitgehaald, nieuwe tenen eraan gebreid, en klaar!





17 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je! Ik ben er nog niet zo tevreden over, blocken zal het hopelijk een mooier resultaat geven.

      Verwijderen
  2. Indrukwekkend!

    Ik heb eindelijk weer eens de pennen opgepakt om een muts voor een vriendin te breien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! En wat lief dat je voor een vriendin breit!

      Verwijderen
    2. Ze was een keer haar muts verloren toen ze bij mij vandaan kwam.
      Goeie reden om de pennen weer eens op te pakken toch?

      Verwijderen
    3. Hele goede reden, en erg lief van je!

      Verwijderen
  3. Ook ik vind de trui prachtig en ik hoop dat je zelf, na het blocken ook tevreden bent. Wat een mooie kleur heb je voor het vest van je dochter uitgezocht. Ja, dat is handig, te lange voet, dan pas je het ‘gewoon’ aan.
    Succes met het uitzoeken van je volgende patroon. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dochter heeft het garen zelf gekocht, en mij vervolgens lief aangekeken, haha. Ik brei het liefst mijn sokken vanaf de teen omhoog, maar "gelukkig" zijn veel SM patronen juist vanaf het boord, dan haal je de tenen en een gedeelte van de voeten inderdaad gemakkelijk uit.

      Verwijderen
  4. Leuk dat je trui aantrekt en laat zien. Hij is prachtig geworden. Als ik het vergelijk met de andere truien op ravelry heeft jouw trui precies de goede lengte. Ik hoop dat de pasvorm na het blocken naar je zin is. De onderste boord zou iets meer aansluitend mogen zijn. De hals valt wat ruimer dan de voorbeelden op ravelry maar dat vind ik juist mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De testers waren heel vrij in het maken van aanpassingen. Zo heb ik de volgorde van de patronen gewijzigd (de rij met hertjes hoort maar 1 keer gebreid, die met haasjes 2 of 3, afhankelijk van de gewenste lengte). Ik had berekend dat 4 patronen mij de gewenste lengte zouden geven, en dat kwam uit. Onderste boord zal, naar ik verwacht, iets meer aansluiten nu. En de hals heb ik heen en weer gebreid, niet ge-steekt, en bewust wat ruimer gelaten, omdat zo de afbeelding mooier uitkwam, en het zit precies naar wens.

      Verwijderen
  5. Wat een mooie trui is dat! de bunny is er goed uit te halen.
    Maar ook het patroon van het vest is super.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, er zitten erg veel dieren in, zoals ree, haas, vos, vlinder, uil maar ook bloemen en bladeren, die weer terugkomen op de mouwen. Vest was inmiddels droog, trui hopelijk morgen ook.

      Verwijderen
  6. Eerlijk gezegd dacht ik, dat er iets eetbaars in dat bakje zat, maar mis poes, het is gewoon breiwerk.
    Wel heel mooi breiwerk!
    Fijn, dat de trui op tijd af was.Is de boord niet wat te wijd vanonder?
    Is misschien gezichtsbedrog hoor. Wat ik leuk vind is dat ik je haar kan zien, je hebt toch een bepaalde voorstelling van iemand en ik zag jou altijd als iemand met kort donkerblond haar. Zo zie je maar, het kan verkeren!
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, nee, ik raad je niet aan op de wol te gaan kauwen! Boord is hopelijk bijgetrokken tijdens het blocken, morgen is 'ie hopelijk droog (dik garen dus heeft best veel tijd nodig).
      Mijn haarkleur is gedurende mijn leven een paar keer veranderd, blond geboren, rond mijn 10e donkerbruin haar, daarna werd het steeds weer lichter, en nu is het dus heel licht (met grijs erdoor 😂). Mijn vader was blond (weet ik van foto's want hij was al rond z'n 30e grijs) met blauwe ogen, mijn moeder had bijna zwart haar en donkerbruine ogen, ik ben een mix met lichtbruine ogen en dus die variatie in haarkleur. Ik hou er niet van om op de foto te gaan, en zeker op het www niet, maar vooruit, voor een keertje moest het kunnen.

      Verwijderen
    2. Herkenbaar, ik werd met lang zwart haar geboren, was als kind redelijk blond, werd daarna steeds donkerder, na m'n veertigste nog met kastanje gloed, en nu peper en zout.

      Verwijderen
    3. Nu ik jouw bericht lees, ik ben net als jij met lange, zwarte haren geboren maar op baby foto's staat al heel snel een blond meisje 😉. Ook mijn nagels waren lang, en mijn huid was verschrompeld, en ik was uitgedroogd, ik kwam 4 weken te laat ter wereld, vandaar 🌞. Geen beste start, nooit helemaal goedgekomen 😂😂

      Verwijderen
    4. Ik heb geen idee of ik vroeg of laat was.
      Ik was wel al 56cm en 8 pond.

      Verwijderen