Volgers

woensdag 17 november 2021

Nog even een paar naaldjes breien...


 Als je na een dag werken en een avondje klussen denkt nog eventjes rustig op de bank te gaan zitten met een breiwerkje....😂. Onze poes vindt het garen ook heerlijk zacht en warm, en ik kan haar geen ongelijk geven. Gelukkig vindt ze mijn schoot ook prima, dus ik ga nog even wat naaldjes breien. 


De romp van de trui is af. Op deze foto kunnen jullie goed zien wat blocken voor een verschil maakt! Ik heb de pas geblockt, om te zien of deze de goede maat heeft om romp en mouwen te scheiden. Daarna de romp gebreid, en die is nog niet geblockt, ziet er wat rommelig uit. 

Ik heb onderaan een boord gebreid, met een smal kabeltje. Datzelfde kabeltje ga ik denk ik ook bij de mouwboorden breien. Ik brei de mouwen elk apart, de eerste mouw is nu net voorbij de ellenboog,  en ik ben steken aan het minderen, dus dat schiet lekker op 😊. (vinden jullie autocorrect soms ook zo vervelend? Ik heb toch echt ooit geleerd dat het elleboog is, maar nu is de voorkeursspelling blijkbaar ellenboog?!). Nou ja, ga nog even lekker wat steekjes breien, en dan naar bed.


6 opmerkingen:

  1. Ondanks alle 'belemmeringen' als werken, klussen en poes😉 ben je toch lekker opgeschoten! Leuk dat kleine kabeltje in de boord, dat maakt de onderkant net iets interessanter.
    Elleboog zonder N is goed hoor! Door die automatische woordcorrectie wordt de taal steeds onduidelijker, jammer eigenlijk dat er geen toepassing is waar we foute spellingen kunnen melden...
    Dit vond ik op schrijvenonline: "Het woord 'el' is een oud woord voor onderarm. Vroeger werd het ook gebruikt als lengtemaat (ca 69 cm). Maar omdat het geen hedendaags woord meer is,noemt men 'elleboog' een versteende samenstelling en komt er geen tussen-n."
    Ik heb weer wat geleerd vandaag 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat betekenis van el kende ik al wel, maar ben blij dat de oude spelling dus toch de voorkeursspelling is gebleven! Weer wat geleerd, voortaan corrigeer ik de autocorrect 😁

      Verwijderen
  2. Je bent er mooi druk mee zeg. Wel fijn om nog even te ontspannen met breien.
    Fijne avond.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In vroeger tijden kocht je ook een El stof. Ik zie zo voor me dat de winkelier de hoeveelheid El eenvoudig langs zijn/haar onderarm kon afmeten. Net zoals de maat Voet, Duim (Duimstok).

    BeantwoordenVerwijderen