Volgers

zondag 24 december 2017

een nieuwe verslaving

Oh lieve mensen, wat beleef ik weer een plezier aan het borduren!
Je kunt wel stellen dat ik er een nieuwe verslaving bij heb!
Ik begon vorige week vrijdagavond voor het eerst sinds jaren weer eens aan een borduurwerkje.
En wat heb ik er een plezier aan beleefd!
Op zondag borduurde ik nog wat, en toen was ik al best ver:
Nog twee avondjes heerlijk zitten borduren, en het schilderijtje was af!
Het moet natuurlijk nog een badje, een strijkje, en een lijstje waar het in past, maar het borduren is gedaan.

En dat smaakte naar meer!
Ik kocht deze in de kringloop:
Een schattig mandje, maar de stof van het deksel is niet meer zo mooi.
Daar wil ik iets nieuws voor maken, en ook dat wordt een borduurwerkje.

Ik zocht wat rond op het wereld-wijde-web, en heb zelf wat zitten tekenen.
In grote lijnen heb ik een idee uitgezet:
Ik ga verschillende kadertjes maken, met verschillende randjes.
Daarbinnen borduur ik dan spulletjes die ik vind passen in een naai-mandje.
Zoals een klosje garen, naald en draad, een schaartje, een vingerhoedje.
En ik denk dat ik dan in het midden het jaartal borduur.
Zoals je vroeger ook altijd deed als je een merklap maakte.

Het plan voor vanmiddag was om een lekkere boswandeling te gaan maken, maar helaas regent het al een tijd hier. Dus zullen de bospaadjes misschien wel wat te blubberig zijn.
Ach, dan wordt het gewoon lekker een rondje in/om het dorp.
Een frisse neus halen, zuurstof binnen halen, en genieten van een goed gesprek onderweg.
Later vanmiddag wil dochter nog lekker muffins gaan bakken.
Nou, daar zeg ik geen nee tegen!

Met de Kerstdagen hebben we geen grootse plannen.
Gezellig brunchen met warme afbakbroodjes, wat leuke films kijken (dochter heeft e.e.a. al klaar staan op haar laptop) en 's avonds een kerstdiner, gewoon lekker thuis.
Ons kerstdiner ziet er eenvoudig uit hoor, wij zijn niet van de hertenbiefstuk en van de 7-gangen-diners.
We  maken varkenshaas (gesneden in schijfjes) in de oven, pomme duchesse, stoofpeertjes en als toetje Viennetta. En dan zijn onze maagjes weer prima gevuld.

Ik wens alle lezers hele fijne Kerstdagen,
een beetje warmte van de mensen om je heen,
of van de kaarsjes die je aan steekt.




1 opmerking:

  1. Wat een leuke ideeën voor het mandje, ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen