Volgers

vrijdag 12 mei 2017

deze week

Wat deed ik zoal deze week? Nee, ik bedoel niet 3 dagen werken bij mijn baas, of mijn huishoudelijke werk, dat doe ik elke week. En daar gaat dit blog ook niet over.

Ik werkte in de tuin, en genoot van de eerste bloem in de Rhododendron die we 2 jaar geleden plantten:
Vrijdagochtend gefotografeerd na een regenachtige nacht.

Ook zette ik de gehaakte trui in elkaar. Er zijn nog onvoorstelbaar veel draadjes weg te werken, dus ik kan hem nog niet laten zien, maar de komende week zal ik er een foto van maken.
 Hierboven het model, hieronder mijn kleurtjes

We hadden voorheen een caravan, met een blauw interieur. De zit- en rugkussens waren blauw, net als de gordijntjes. Ik haakte in het verleden een aantal hoesjes om kussens heen, die we gebruikten in de caravan.

Naast blauw ook wat wit en rood, om de boel wat op te vrolijken.

Maar de caravan is alweer een jaar of 4 geleden verkocht, en we kochten ons vakantiehuisje.
Daar gebruikten we de kussens, maar zoals jullie vast al wel eerder hebben gelezen hier, is dat huisje geschilderd en ingericht in de kleuren grijs, wit en geel.
De rood-wit-blauwe hoezen waren niet erg mooi meer, en toen er laatst pastasaus op eentje terecht kwam, besloot ik de hoezen weg te doen, en nieuwe hoezen te maken.
De kussens werden gewassen, en lagen te wachten op nieuwe jasjes.

In het begin van de week had ik even geen zin om verder te gaan aan mijn truien, dus zocht ik wat witte, grijze en gele restjes bij elkaar, en begon wat nieuwe kussenhoesjes te haken. Deze bijvoorbeeld:
Drie draadjes samen haken in een cirkel. Als de cirkel groot genoeg is wordt er een vierkant van gemaakt.
De hoesjes zijn nog niet klaar, ik zal jullie op de hoogte houden van het verloop.

Oh ja, we vervingen ook nog de voorband van de racefiets van dochterlief.
De fiets is een poosje niet gebruikt, en dom dom, we hingen hem niet op zoals gebruikelijk, hij bleef "gewoon" op de standaard staan. En natuurlijk precies met het ventiel naar beneden!
Door het leeglopen van de band, zakte het ventiel langzaamaan in de binnen- en buitenband, en die bleken daardoor te ver kapot om nog geplakt te kunnen worden.
Jammer van de 27 euro, maar een goede les geleerd!
En nu kunnen we weer lekker samen op pad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten