Volgers

donderdag 27 juni 2024

Wat loopt daar over je sokken?

 

Men neme:

- mijn handwerkboek, waar van die fijne bullet journal bladen in zitten met stipjes, zodat je tekeningetjes kunt maken

- diverse sokkenwolletjes die Sanne uit de voorraad koos

- breinaalden met verschillende diktes, om uit te proberen welke je nodig hebt om een juiste pasvorm te krijgen én uit te komen met je tekening

En dan probeer je wat. Hm, het lijkt wel wat te worden, maar dit is te smal.
Ander aantal steken, andere maat breinaald...


Zoek de verschillen (nauwelijks te zien, maar 0,25 naalddikte verschil blijkt dan best veel te zijn).

Uithalen en opnieuw beginnen. Ondertussen alles noteren in het handwerkboek, zodat je weet welke naalddikte je moet gaan gebruiken, en hoeveel steken je op moet zetten.

Dat deed ik allemaal al eerder hoor, maar nu ben ik ermee van start gegaan. Gisteren werkte mijn rug niet mee, en mijn lijf protesteerde weer flink tegen de pijnmedicatie, maar ik hoop dat ik vandaag een betere dag heb, en weer verder kan breien hieraan:

Er zijn heel veel afbeeldingen te bedenken die je in kunt breien. Nu in de zomer zijn aardbeitjes natuurlijk heel leuk, of ijsjes, zonnetjes, zonnebloemen, nou ja, bedenk het maar, alles is mogelijk. Maar Sanne vroeg om gansjes, dus die komen er.
Ik brei ze dit keer niet op 1 rondbreinaald tegelijk. Gewoon omdat er dan 6 draden aan het werk hangen, die maar al te graag in de knoop willen raken. Breien met 3 draden gaat prima. Het is helemaal niet moeilijk, als je houdt van breien met meerdere kleuren, is dit echt een aanrader! Weliswaar zijn er een paar toeren waarbij je met 3 kleuren breit, dus je moet dan 3 draden meenemen aan de binnenkant van het werk. En zeker omdat het sokken zijn, en je natuurlijk niet wilt dat je tenen bij het aantrekken in de draadjes verstrikt raken, moet je korte floats maken, zeker niet meer dan 3 steken breed. Wacht, ik maak nog even een foto van de binnenkant:

Hm, geen idee waarom Blogger de foto draait, en waarom je dat opeens niet meer kunt aanpassen, je moet maar even je hoofd scheef houden 😂😂.

Ik wens iedereen die van de warmte houd, nog een hele fijne zonnige dag, en voor iedereen die er niet van houdt: het is alweer bijna voorbij, houd nog even vol!!







10 opmerkingen:

  1. Wat kun jij toch prachtig breien echt geweldig ik brei ook graag maar zo goed ben ik echt niet groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lief compliment! Gewoon lekker breien hoor Jannie, het gaat erom dat je er plezier aan beleeft! En hoe meer je iets doet, hoe beter je er in wordt, dat geldt voor alles, dus ook voor breien.

      Verwijderen
  2. Blogger heeft vaker kuren met foto's 😉 maar wat leuk worden de sokjes en mooi! Zelfs de binnen (achter)kant ziet er netjes uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kon voorheen altijd de foto's draaien bij Blogger, maar kreeg nu een ander scherm, waar die optie er niet bij staat. Nou ja, zeker last van de warmte, haha.

      Verwijderen
  3. Er-rug leuk om zelf sokken te ontwerpen! Echt iets voor jou, Anja..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het wapen van Zuid Beveland (waar ik woon) bestaat uit een witte gans.
    Goes staat dan ook bekend als ganzenstad. In alle parken en groengebieden lopen dan ook witte ganzen, in een aantal wijken geven ze veel overlast omdat het er erg veel zijn. Ze poepen overal en niet zo'n
    klein beetje ook, daar moet je bijna zigzaggend over straat!
    Jouw sokken zijn dus eigenlijk wel een beetje Zeeuwse sokken,haha.
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat grappig! Ik dacht aan Coevorden, wat daar wordt al sinds de 18e eeuw elk jaar ganzenmarkt gehouden. Oorspronkelijk werden de ganzen door ganzenhoedster naar de markt gedreven, waar ze werden verkocht, om voornamelijk in Engeland onderdeel van het kerstdiner te zijn. De markt in die zin bestaat al een eeuw niet meer, maar er is jaarlijks nog altijd een weekend lang ganzenmarkt, waarbij ganzen door het centrum van Coevorden lopen, met kinderen die de dieren hoeden.

      Verwijderen
  5. Hoi Anja,ik heb jou dinsdag een mail gestuurd…heb je die gezien? Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hem net zien staan (was in de spam terecht gekomen). Ik hoop morgen fit genoeg te zijn om je antwoord te sturen, maar i.i.g. van harte gefeliciteerd, ben heel blij voor je!

      Verwijderen