Volgers

dinsdag 25 juni 2024

Shawlette en Ikea Moppe ladekastje gepimpd


 Dit is 'm dan, de Everyday Companion Shawlette, hier gedragen op een trui die ik breide met hetzelfde garen, Drops Nord. Daar ga ik veel plezier van hebben!
Het kostte letterlijk pijn en moeite om op de foto te zetten, maar deze lieve ontwerpster verdient het wel dat haar ontwerp in het zonnetje wordt gezet!

Als het patroon uitkomt, zal ik het hier nog wel even laten weten, mocht je zoiets ook willen maken. Het is een heel duidelijk patroon, zowel met charts (dus tekeningen) als helemaal uitgeschreven tekst.

Wat ik jullie helemaal nog niet heb laten zien, is wat ik een paar weken geleden heb gedaan met een Ikea Moppe kastje dat ik ooit eens in de kringloopwinkel kocht.

Zo zag het er uit toen ik het kocht. Ik had toen al wel het plan er " iets" aan te willen veranderen, maar daar bleef het eigenlijk bij.

Nu ik thuis ben, bestel ik zoveel mogelijk online. Zelfs de supermarktboodschappen. Sanne hoeft ze dan alleen maar op te bergen, ze heeft al genoeg extra werk nu.
Onze wasmand was toe aan vervanging, en bij Xenos vond ik een leuke. Daar kwam ik toen ook deze leuke pakketjes tegen:

Zelfklevende stofjes, in roze en in blauw. Hoe handig is dat?! Aan de achterkant zit een laagje dat je eraf haalt, en dan kun je het ergens opplakken, en zo van alles leuk versieren.

Heel schattige stofjes, en ze hadden dezelfde maat als de lades van het kastje, dat wilde ik wel eens proberen, dus die werden bij de bestelling gedaan (tja, ik besteed dan liever geld hieraan dan aan verzendkosten 😉).

Dit kocht ik een paar weken geleden, toen ik nog niet wist wat er nu toch aan de hand was, maar ik op advies van fysio en huisarts even rust nam, tot dat ik de MRI-scan kon laten maken en er meer duidelijk zou zijn. Ik heb het in heel rustige stapjes gedaan, volgens mij elke dag één laatje, want lang aan tafel zitten wilde toen ook al niet.

Het kastje en de lades eerst goed schoongemaakt, daarna knopjes van de lades af, stofjes erop geplakt, knopjes er weer op, en klaar. Ik twijfelde nog even of ik die rondjes boven aan de lades uit de stof zou knippen, maar ik vond het toch leuker om de knopjes er weer op te zetten. Op de foto zie je die rondjes nog door de stof schijnen, ik heb er uiteindelijk aan de achterkant stof op geplakt, en nu zijn ze niet meer te zien.
De buitenkant van het kastje heb ik ook voorzien van stofjes, je ziet nu dus van de roze verf alleen nog de randjes tussen de lades, en die vind ik wel prima, past prima bij de stofjes.

Het ladekastje is inmiddels in gebruik, het blijkt heel handig voor al die kleine rommeltjes die je als handwerkster nu eenmaal hebt, een plekje bij elkaar wilt geven, maar waar? 







9 opmerkingen:

  1. Wat een leuke shawlette is het juist ook door de kleuren. en het handige kastje is zo nog mooier dan dat het geverfd zou zijn, dit heeft wel iets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist niet dat er zoiets als zelfklevende stof bestond, maar ben blij dat ik het tegenkwam.

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige combinatie is het geworden!

    Ik bestel noodgedwongen ook veel on line en moest even lachen om je extratje om onder verzendkosten uit te komen, want dat probeer ik ook altijd.
    Heb er liever iets tastbaars voor.

    Die ladenkastjes zijn zo handig, ik heb ze in diverse indelingen.
    Maar altijd tweedehands, dat is mijn uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, voor het bedrag van verzendkosten kun je ook iets bruikbaars ontvangen. Ik zou zo'n kastje ook niet nieuw kopen, omdat je ze vaak genoeg tegenkomt in de kringloopwinkels. Maar nu ik waarschijnlijk maanden niet in een winkel zal komen, kan het best zijn dat ik toch dingen nieuw en online ga kopen, die ik normaal liever in een fysieke winkel koop. Garens bijvoorbeeld!

      Verwijderen
    2. Groot gelijk.
      Doe ik ook.
      Ik kan inmiddels wel weer een winkel in, maar het kost me nog erg veel energie.
      En we hebben hier best een aardig winkelbestand, maar toch ook wel veel niet.

      Verwijderen
  3. Je kastje is mooi geworden. Ik had ook nog nooit van zelfklevende stofjes gehoord.
    Ik bestel regelmatig online omdat bij ons in de buurt niet zo heel veel winkels zijn. Boodschappen haal ik wel gewoon in de buurt, maar stoffen bestel ik meestal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt me nu juist zo lastig, om stof online te bestellen. Ik heb met garens best slechte ervaringen, dat wil ik toch eigenlijk eerst voelen. Dat bestel ik nu wel online, maar alleen garen waar ik eerder al mee heb gewerkt, zodat ik weet wat ik ga ontvangen.

      Verwijderen
  4. Dik compliment voor je shawlette! Hij combineert heel mooi met je trui, dat wordt straks genieten als het koud is.
    Oh ja, zo'n ladekastje had ik 'vroeger ' ook, toen waren er nog geen kringloopwinkels (bij ons) dus ik kocht het nieuw en wilde het altijd nog eens versieren,maar daar is het nooit van gekomen (ik heb het kastje later weggegeven). De fleurige lapjes die je jebt gebruiken combineren mooi met de verf. Leuk ook dat er nu wat te zien is van de óude en nieuwe eigenaresse van het kastje.
    Extra fijn dat je in deze moeilijke tijd online kunt bestellen. En ja, als je verzendkosten kunt besparen door wat extra's te bestellen, dan is de keuze niet moeilijk 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik kijk ernaar uit om hem veel te dragen. Maar ben blij met het warmere weer. Door de medicatie mag ik nu echt niet in de zon maar hogere temperaturen hebben altijd een positieve invloed op de fibro. En natuurlijk ben ik blij voor al die mensen die zo hard aan wat beter weer toe waren.

      Verwijderen