Volgers

zaterdag 29 juni 2024

Schaamteloos mezelf verwend

Schaamteloos mezelf verwend!!! De dagen (en nachten) duren wel lang momenteel. Ik lig veel uren op mijn bed, maar slapen doe ik weinig. Dan lig je daar, een beetje naar het plafond te staren. Ik lees graag, maar dat lukt nu nauwelijks. De letters vloeien al snel in elkaar, en op heldere momenten, als het lezen op zich wel lukt, merk ik dat ik gewoon niet opsla wat ik heb gelezen. Moet ik een pagina wel 5 keer lezen!
Ja, daar is de lol dan toch snel vanaf.

Ik probeer vanaf thuis mijn collega's te ondersteunen, vraagbaak op afstand zeg maar. Ook heb ik een tijdje geleden heel veel roosters vooruit gemaakt, zodat deze t/m de zomervakantie voor iedereen inzichtelijk zijn. Maar met de medicatie die ik nu moet nemen, durf ik niet eens meer de aanpassingen te doen (diensten die worden geruild, verlof, ziekte enz). Zou behoorlijk vervelend zijn als ik de uren bij de verkeerde mensen plaats, want daar zitten de salarisbetalingen natuurlijk aan gekoppeld!

Ik heb gemerkt dat ik wel kan breien. Lichte werkjes, er moet geen gewicht aan de naald hangen, want dat doet pijn aan mijn rug. Maar sokken gaat dus wel!! 
Aangezien ik nog een tijd zal moeten wachten op de operatie, en ik wel uitgekeken ben op het plafond 😁, besloot ik mezelf maar eens flink te verwennen.

Een tijd geleden had ik een paar prachtige patronen cadeau gekregen van Sanne. Het zijn sokkenpatronen, en een patroon voor handschoenen. Heel blij mee, het zijn stuk voor stuk mooie patronen! Het lijkt me een leuk idee, om als bedankje voor dit mooie cadeau, de patronen niet alleen voor mijzelf te gebruiken, maar juist ook voor Sanne sokken en handschoenen te gaan breien. En daarvoor wilde ik graag garens bestellen.
Wat heerlijk om zo'n doos te openen!! En bedenk, dat je dus alleen de bovenste laag hier ziet, het waren 2 lagen wol!!! Ik bestelde gelijk een rits, een wolhouder en 2 flesjes Eucalan mee. De garens zijn Drops Fabel en Durable Soqs, de twee garens waar ik graag mee brei, en die lang mooi blijven.

Met behulp van Sanne kregen ze allemaal een plekje bij elkaar op één plank.
Serieus, ik heb nu een boekenkast vol garens, 5 van dit soort planken, gevuld met fijne wolletjes. Veel van die wol heb ik gekocht, al wetende welk patroon ik ermee wil breien. En die patronen liggen daar uitgeprint bij (kun je op de bovenste foto wel zien). Vier van die planken zijn gevuld met garens voor truien en vesten, dus al had ik genoeg garens in huis, daar kan ik nu even niet mee aan de slag (goede smoes om sokkengarens te bestellen, niet waar 😀).

Ik voel me een rijk mens!! Wat heerlijk dat dat nu kan, dat ik mezelf zo kan verwennen als ik daar zin in heb. 
Tja, dat is denk ik toch dat halfvolle glas. Ik kan nu even niet veel, maar wil er wel het beste van maken! En dat gaat met deze mooie voorraad vast wel lukken.

Ik kreeg gisteren bericht dat mijn afspraak met de neurochirurg plaatsvindt op 22 juli. Wel ja, nog eens 3,5 week wachten erbij. Ik heb er nog maar weer eens een telefoontje aan gewaagd, nee, er is echt geen enkele eerdere mogelijkheid. Maar het staat genoteerd dat ze me mogen bellen als er een afspraak uitvalt. Dat gebeurde de vorige keer ook, dus wie weet. Die arts gaat mij dan op de wachtlijst voor de operatie zetten. Vraag me niet waarom dat niet nu al kan, want dat ik moet worden geopereerd staat vast, maar het is wat het is. De verwachting nu is, dat ik dan nog zo'n 6-7 weken zal moeten wachten voordat ik word geopereerd. Dat zal dan ergens in september zijn? Er zit niks anders op dan geduldig te wachten. Maar ik ben heel blij dat ik in ieder geval nog lichtgewicht projectjes kan breien, en nu een ruime voorraad heb!

En de komende 3 weken heb ik in ieder geval een leuke afleiding, de Tour de France begint vandaag, en ik kan alle etappes gaan bekijken, liggend op de bank.
Zie je wel, het leven is echt wel goed, als je maar naar de mooie dingen kijkt!


15 opmerkingen:

  1. Soms moet je jezelf kietelen.
    Zeker als je zo'n lange adem nodig hebt als jij nu.
    Echt een mooi en nuttig cadeau voor jezelf.

    Ik duim hard dat er eerder een gaatje komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt helemaal gelijk om jezelf zò te verwennen! En het is ook goed aan je besteed, dus waarom niet?
    Ik hoop dat er een heleboel mooie breisels uit voort komen... Wat schrijf ik ... hoop? ik weet het wel zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar reken ik ook wel op. En natuurlijk laat ik het jullie hier allemaal zien.

      Verwijderen
  3. Ik bewonder je positieve instelling! Knap dat je de kleine lichtpuntjes weet te vinden en ja, zo'n doos vol heerlijke bolletjes is een fijne opsteker!
    Fijn dat je van de Tour de France houdt. Je had vandaag meteen wen fijne etappe om te kijken. Vind je ook niet (wel dus🤭) dat Bardet de overwinning aan Frank vd Broeke had moeten gunnen? Die jongen wachtte op hem en bracht hem naar voren. Ik vind dat ie de ritzege verdiende!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp dat mensen dat vinden, maar wielrennen is een teamsport, en Frank was de knecht, die zijn werk fantastisch heeft gedaan, en heeft gewacht op zijn kopman. Fantastisch knap hoe hij een paar keer bij een ontsnapping zat, ook bij die waarbij de kopgroep weg bleef. Bardet is in zijn eentje weggesprongen vanuit het peleton, en ze zijn samen naar de finish gereden. Ze zouden geen van beide hebben gewonnen, als ze niet samen vooraan hadden gereden. Het is dan niet aan v.d. Broek om de overwinning te pakken. Hij heeft nu de witte en groene trui en het rode rugnummer. Natuurlijk is ook geel erbij, in je allereerste etappe ooit in de Tour, grandioos, maar hij zou dan zijn carrière hebben geriskeerd. Nu kan hij rekenen op zoveel respect vanuit het voltallige peleton, dat gaat hem helpen in de toekomst. Hij zei er zelf over dat hij vond dat het wel charme had, en ik denk niet dat hij hier ooit spijt van krijgt, hij begrijpt hoe het in het wielrennen werkt.

      Verwijderen
    2. Wat een wijze woorden! Ik moet alle reacties nog kijken, maar begrijp uit je woorden dat Frank vd Broek er vrede mee heeft. Ik begrijp ook hoe jij erover denkt en je hebt helemaal gelijk. Maar ik had het tochvan Bardet mooi gevonden als ie even z'n trappers stil had gehouden.🤭

      Verwijderen
    3. Met dat laatste ben ik het helemaal eens, maar ja, het is een Fransman en rijdt dus in eigen land, hij rijdt zijn allerlaatste Tour ooit, hij heeft al veel gewonnen maar nooit in het geel gereden, deze kans kon hij blijkbaar niet laten gaan. Maar hoe hij over de finish kwam, niet juichend van "kijk mij eens" maar wijzend naar vdBroek, en zijn uitspraak later dat die gele trui voor de helft van Frank is, geeft aan dat hij niet zo'n macho-mannetje is zoals je in andere sporten ziet. En natúúrlijk was het fantastisch mooi geweest als vd Broek ook het geel had gepakt, maar vergis je niet, daar zit veel aan vast. Nog veel meer interviews doen en allerlei andere verplichtingen, ik denk dat Romain door zijn ervaring daar gemakkelijker mee om kan gaan dan Frank. Tom Dumoulin verwoordde dat gisteren m.i. heel mooi tijdens De Avondetappe.

      Verwijderen
  4. Je hebt helemaal gelijk om jezelf te verwennen met zulke mooie wolletjes. Daar komen vast weer prachtige sokken van. Sterkte met de pijn en sterkte met wachten. Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, de komende 3 weken heb ik in ieder geval fijn veel afleiding met de Tour.

      Verwijderen
  5. Dat moet wel net een snoepwinkel zijn, die boekenkast van jou, heerlijk om daar uit te kiezen!
    Prachtige kleuren sokkenwol heb je gekozen, dat gaan mooie sokken worden en handschoenen.
    Zelf heb ik ook een aardige voorraad en kan daar erg van genieten.
    Waar ik ook van kan genieten zijn de vele keren dat je nu een blog maakt, iedere keer weer een fijn moment om te lezen.
    Al had ik natuurlijk liever gewild dat je niks mankeerde en daar niet zoveel tijd voor kon maken.
    Geniet lekker van de tour, mooi tijdverdrijf, en een stuk leuker dan het plafond bekijken,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je lieve woorden! Ik vind het bloggen erg leuk, en daar heb ik nu meer tijd voor. Fijn om te lezen dat dat wordt gewaardeerd, ik zet er zo weer een nieuw berichtje op, zo'n domme fout gemaakt gisteren. Ik moest er zelf enorm om lachen.

      Verwijderen
  6. Ik hoop voor dat je eerder aan de beurt bent ,wat een mooie kleuren allemaal dat is genieten fijne zondag lieve groet Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij ook een fijne zondag Jannie. Ik geniet enorm van mijn wolletjeskast, elke keer dat ik er naar kijk krijg ik een glimlach op mijn gezicht.

      Verwijderen
  7. Zo’n goed idee om jezelf zo te verwennen!! Zeker nu, ik wens je heel veel plezier met al je fijne bolletjes. Fijn dat je nog lichtpuntjes kunt vinden want dat werkt toch het beste is mijn ervaring, maar ik moet toegeven ik was er ook wel eens helemaal klaar mee en zeeeer gefrustreerd. Veel liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen