Volgers

zondag 19 mei 2024

Pinksterweekend

Het Pinksterweekend begon gisteren met een heerlijk en gezond ontbijtje, met o.a. kers, aardbei, peer, heerlijk! Ik houd van zomerfruit.

Ik heb Sock Madness dit jaar overgeslagen, maar doe wel mee met SWC (Supersock World Championship). Daar deed ik vorig jaar voor het eerst aan mee, maar toen heb ik uiteindelijk maar 2 paar sokken gebreid. Ik vond de patronen niet zo leuk, tja, dan ga ik liever iets anders breien.

Ik ga gewoon wat sokkenwol uit mijn voorraad gebruiken. Heb een mand vol met dit soort zelfstrepend garen. Deze cakes zijn Lana Grossa Meilenweit, wat ik ooit gebruikt heb in een trui. Maar ik droeg de trui nooit en heb hem uiteindelijk weer uitgehaald.


Gisteren ben ik aan de qualifier voor SWC begonnen. Bij deze "wedstrijd" kun je elke ronde kiezen uit 2 patronen, een moeilijk en makkelijk patroon zeg maar. Je kunt er ook voor kiezen om een ronde over te slaan, bijvoorbeeld omdat je de sokken echt niet leuk vindt of gewoon het even te druk hebt om sokken te breien. 
Ik heb inmiddels 1 been af, en ben aan het andere begonnen. Helaas worden deze vanaf het boord gebreid, heeft niet mijn voorkeur, ik zit altijd zo te klooien bij het sluiten van de cirkel en dan de goede kant op gaan breien. Iets met linkshandig zijn en rechtshandig breien, haha.

Ik heb al best een stuk gebreid hè. Tja, ik heb helaas momenteel erg veel breitijd, want ik mag even niet werken. 
In het najaar kreeg ik pijn in mijn heup, en dacht: dat komt door de fibro, gaat wel weer over. Nou, dus niet, en uiteindelijk ben ik begin maart toch maar eens bij de huisarts geweest. Ik bleek een slijmbeursontsteking in mijn heup te hebben. Kreeg er direct een injectie in, maar hoefde het verder geen rust te geven. Ja, even niet lopen sjouwen en tillen op het werk, maar ik mocht gewoon hele dagen werken en dus minimaal 15.000 stappen per dag maken.

Helaas, het ging niet over, dus kreeg ik fysiotherapie. Behandeling was combinatie van manueel en dry-needling. Bij dat laatste wordt een fijne naald naar binnen gebracht en dan frutten ze daar lekker mee in het rond (in lekentaal gezegd, ze wist echt wel wat ze deed hoor). Dat hielp dan eventjes, als in een paar uur, maar niet langer.
Afgelopen vrijdag ben ik eerst nog bij de fysio geweest en daarna (op verzoek van de fysio) weer terug geweest bij de huisarts. Beiden vermoeden nu dat het ofwel ischias ofwel hernia is, en ik moet een MRI-scan gaan laten maken. Tot die tijd: volledig rust!!!

Dus zit ik nu thuis. Nou ja, zit, ik hang, want goed zitten gaat nauwelijks. Gisteren al helemaal niet, ik was helemaal beurs nadat beide dames mij goed hadden behandeld en onderzocht op vrijdag. Nou ja, ik blijk scheef hangend op een bank nog wel te kunnen breien. Dus tja, ik denk zomaar dat ik in de komende tijd aardig wat projectjes zal kunnen afmaken. De testknit was een week geleden al af, maar foto's plaatsen mag pas nadat het patroon uit is, volgens mij gebeurt dat over een week.

Ik ga maar weer een bakje fruit pakken. Nu ik dus nauwelijks beweging krijg, ga ik wel even goed opletten wat ik eet, want ik verbruik nu natuurlijk ook niet veel.
Ja, ik weet dat fruit suikers bevat, en nee, hoe lief ook bedoeld, ik hoef geen tips over wat wel/niet nu te eten. Ik ben een gediplomeerd gewichtsconsulente, dus weet wat voor mijn lichaam nu nodig is. Ik hoop dat ik binnenkort beter zal kunnen zitten, en ik verwacht dat er de komende tijd genoeg van de naalden zal rollen om jullie te laten zien.

Ik wens iedereen een fijn Pinksterweekend, tot gauw!



8 opmerkingen:

  1. Oei Anja beterschap en fingers crossed dat het toch nog mee gaat vallen. Je sokken zien er mooi uit, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Eigenlijk geloof ik zelf niet dat het één beide is, maar domweg overbelasting. Maar ik houd me nu toch maar braaf aan rust, want ik wil hier natuurlijk wel z.s.m. vanaf.

      Verwijderen
  2. Oooh wat balen.
    Ik kan eindelijk weer wat rechtop zitten na ruim een maand hangen, dus ik snap ern beetje hoe hangen is 🤪🥴😱.
    Sterkte ermee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Blij dat je eindelijk weer wat opknapt! En jij natuurlijk ook sterkte, en beterschap.

      Verwijderen
  3. Oei, dat is vervelend als je niet precies weet wat het is en toch al een tijd duurt. Hopelijk krijg je snel uitsluitsel en weet je wat er aan te doen is.
    Hier is de lapjesmand ook gevuld, 2 weken geleden in manlief gevallen bij het opstaan en had flinke wonden aan beide armen, gelukkig zijn ze goed aan het genezen.
    Maandag maakte ik een flinke smak met de fiets doordat ik plotseling hard moest remmen en het evenwicht verloor, gevolg: zwaar gekneusde arm, helemaal opgezwollen en blauw maar gelukkig niks gebroken.
    Kwestie van rust houden, komt wel weer goed,is alleen erg onhandig.
    Ik wens jouw veel beterschap en doe rustig aan om erger te voorkomen!
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat vervelend om te horen Betsy, zowel jij als je man in de lappenmand! Ik wens jullie beiden een spoedig herstel. Ik heb geen zitvlees, en geef nooit toe aan mijn lichaam, omdat toegeven aan fibro het begin van het einde is. Maar nu het heel duidelijk is dat dit niet door de fibro komt, en ik echt al veel te lang ben doorgegaan met niet te luisteren naar mijn lichaam, kan ik de knop wel omzetten. De fysio en huisarts direct na elkaar was vrijdag niet heel fijn, want de boel is daardoor zo geïrriteerd geraakt dat ik zaterdag helemaal niet kon zitten, en gisteren alleen op een heel rare, scheve manier wat in een stoel kon hangen. Hopelijk kan ik vandaag gewoon rechtop zitten! Ach, het maakt me op breigebied wel heel productief want ik blijk zelfs hangend en liggend te kunnen breien, haha. En ik neem ook de tijd voor lezen nu, dus zo zie je, elk nadeel heeft z'n voordeel!!

      Verwijderen
  4. Ai, beterschap! Gelukkig kun je je een beetje bezighouden, alhoewel het vast wel tegen zal vallen dat je nu niets in de tuin kunt doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik verveel me nooit met handwerken, en ik heb nu ook de tijd om te lezen. Moet maar niet teveel om me heen kijken, stofzuigen e.d. is nu even uit de boze, pakt Sanne nu op na haar werk. Ja, ik baal ontzettend dat de tuin verwilderd, maar het is even niet anders.

      Verwijderen