Volgers

zondag 10 september 2023

Vakantie zomer 2023 deel 1

Gaan jullie mee op reis? We gingen op vakantie in het prachtige Zwitserland!
Even een tip vooraf: klik even op de foto's als je ze wat beter wilt bekijken 🥰

Welkom in Luzern! Dit was onze eerste verblijfplaats. Het is een mooie stad, in het noorden van het land.


De stad heeft 2 heel oude, houten bruggen, waaronder deze Kapelbrug, waar bakken vol prachtige bloemen aan hangen. Aan de binnenkant wordt de geschiedenis verteld op schilderingen in de nok van het dak.



Muurschilderingen zie je volop in het mooie, oude stadsdeel. Ik zal jullie niet vervelen met heel veel foto's ervan, maar jullie begrijpen dat Sanne en ik hier enorm van genoten. Haar beroep is haar hobby, hoe geweldig is het dan om dit soort schilderingen te zien. Niet alleen op de muren trouwens, ook bijvoorbeeld dakgoten zijn helemaal beschilderd.

Ik weet niet of jullie apotheek een etalage heeft? Maar die ziet er dan vast niet uit zoals deze 😊. 
En dit soort uitbouwtjes zie je op veel hoeken.
In een park kun je deze leeuw bewonderen, gedurende 2 jaar werd die uitgehouwen door 2 kunstenaars, in 1821 was het af. De opdracht voor het ontwerp werd gegeven door een Zwitserse luitenant, maar hij had vooraf niet verteld aan de Deense kunstenaar die dit ontwierp, dat hij geen geld had om het hele project te betalen. De kunstenaar besloot het toch te laten uitvoeren, maar maakte de vorm van de grot eromheen in de vorm van een.... varken 😂.

We reisden verder naar Interlaken, onderweg genoten we van dit soort uitzichten:


We houden van actieve vakanties, en wandelen in bossen en bergen heeft onze voorkeur. Daar is Zwitserland uitermate geschikt voor!


Maar terug in de stad komen we dan toch ook weer bijzondere beschilderingen, huizen en bruggen tegen.



Morgen neem ik jullie verder mee op reis!







6 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat jullie het zo heerlijk hebben gehad. Luzern is een prachtige stad, mooi om nog even mee te kunnen genieten met de foto's. Ben benieuwd naar de rest van jullie reis. Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad een heerlijke vakantie gehad. Luzern is inderdaad een prachtige stad. De rest van de reis zal ik de komende dagen vertellen.

      Verwijderen
  2. Leuk zeg, wij waren ook in Zwitserland op vakantie. Benieuwd naar de rest van het verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, ik weet niet wie je bent, maar heb je een blog waar ik jouw vakantie kan terugkijken? Altijd leuk!

      Verwijderen
  3. Aha, je was op vakantie... ik had je al een beetje gemist in blogland.
    Zwitserland is een prachtig land; alleen zo duur vind ik.
    Leuk om je foto's te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hield al een beetje een zomerstop, want naast vakantie wordt er hier in huis ook druk geklust. Ja, Zwitserland heeft de naam duur te zijn, maar de prijzen in Nl zijn zo gestegen de afgelopen tijd, dat het ons juist opviel dat prijzen in Zwitserland vergelijkbaar zijn, of zelfs lager. En dan heb ik het over boodschappen, uit eten, brandstof. Eerlijk gezegd heb ik geen idee van prijzen van hotels in Nl dus dat kan ik niet vergelijken, maar wij vonden dat we ook daar waar voor ons geld kregen.

      Verwijderen