Volgers

woensdag 14 oktober 2020

Gardengate 2

 Het afgelopen weekend was er regenachtig herfstweer voorspeld. Maar hier viel het allemaal reuze mee, buien, maar tussendoor ook droge periodes waarin het zonnetje zich liet zien. Dus kon er fijn worden gewandeld.

Terwijl we keken naar "Wie is de Mol?" breide ik verder aan mijn trui, het effen donkerbruine tussenstuk.
Zondag was een lekker rustige dag. Opnieuw konden we een wandeling maken, en verder vulden we de dag met wat lezen, lekker eten maken, en ik breide ook nog een flink stuk aan mijn trui.

Het patroon heeft alleen bovenin meerdere kleuren (of in het origineel zelfs maar 1 extra kleur)
en een patroontje onder aan de mouwen. Maar op Ravelry kwam ik een aantal voorbeelden tegen, waarbij aan de onderkant van de panden het patroon nog een keer was gebreid, en dat vind ik wel erg mooi.
Bovendien, ik maak deze trui met garens uit mijn eigen voorraad, en ik heb simpelweg niet genoeg donkerbruin om tot aan het boord alleen met die kleur te kunnen breien 😉

Dus mijn trui krijgt aan de onderkant hetzelfde patroon, waarbij ik begon met de kleuren in spiegelbeeld te breien. Ik eindig de trui met andere kleuren. Tja, die voorraad garens van mij is niet oneindig.

Nu ben ik op een punt waar ik een kleine wijziging maak in het patroon. Het felgele garen is bijna op (wat ik nog heb is nodig voor de mouwen) en ik ga met een ander bruin-geel garen verder. Maar die twee direct naast elkaar lijkt me geen mooie overgang geven.

Dus brei ik er een extra blokje tussen, in een beige garen.
Het zal wel weer weekend zijn voordat ik tijd heb om er verder aan te breien. Eerst moet er weer gewerkt worden.

Ik weet nog niet wat de nieuwe Corona-maatregelen gaan betekenen voor onze openingstijden, maar het is alweer super-superdruk in de winkel, veel mensen die aangeven dat ze willen inslaan, omdat ze binnenkort willen gaan klussen of gaan verhuizen, en bang zijn dat ze dan mis grijpen. Begrijpelijk, er zijn nog altijd flink wat leveranciers die problemen hebben met leveringen. Nog altijd liggen wereldwijd producties stil of wordt er op halve kracht gewerkt, zijn er problemen om grondstoffen aan te leveren en/of eindproducten vervoerd te krijgen naar leveranciers, en vervolgens weer naar de detailhandel. En dat probleem zal voorlopig echt nog wel blijven bestaan.
Ach, er zijn ergere dingen, denk ik dan. Als we nu allemaal eens ons een beetje zouden aanpassen en ons zouden houden aan de oproepen die worden gedaan! Of je het er nu mee eens bent of niet, of je nu denkt dat het zal helpen of niet, in het voorjaar bleek dat het toch echt hielp om het virus beter onder controle te krijgen. Ik denk dat als we toen niet zo snel weer van alles hadden mogen doen, het virus niet zo'n volle-kracht-vooruit had kunnen maken, als dat er nu gebeurt. Als ik bij mijn eigen werk kijk: mensen komen weer met het hele gezin funshoppen, gebruiken geen winkelwagentjes of mandjes, dragen geen mondkapjes, houden geen afstand enzovoorts. Hoe moeilijk is het nou om dat wel te doen?! Ik vind het respectloos, naar andere klanten, naar het personeel, het is een ikke-ikke-ikke-maatschappij helaas. Benieuwd hoe dat gaat, als straks de mondkapjes verplicht zijn. Moeten wij politie-agentje gaan spelen? Met alle agressie die we in het voorjaar meemaakten? Ik vrees van wel, maar hoop er maar het beste van. Het zou toch te gek zijn als we opnieuw beveiligd moeten gaan worden door professionals, alleen maar om de winkel open te kunnen houden?! Want een bouwmarkt noemt men "essentieel", en blijft dus ten allen tijde open, je zult immers maar een lekkage hebben, of een kapotte rookmelder....



2 opmerkingen:

  1. Prachtige trui.
    De onderrand geeft het echt een meerwaarde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik ben er tot nu toe zelf ook best tevreden mee.

      Verwijderen