Volgers

dinsdag 22 januari 2019

bedankt!

Dank julliee wel voor alle reacties!
Thuismoeder-van-3 schreef dat ze dacht dat je altijd de dagwaarde uitbetaald krijgt, maar nu begint te twijfelen.
Nou, ik dacht hetzelfde hoor!
En mijn collegaatje dus ook!
Het is bijzonder zuur dat ze nu helemaal niets krijgt.
Ik heb begrepen dat er inmiddels iemand naar de auto heeft gekeken, en dat die verwacht de auto goed te kunnen repareren voor een bedrag dat de auto zeker nog wel waard is.
Er moet even heel precies gekeken worden, wat het haar allemaal gaat kosten.
Ik hoop voor haar dat het allemaal mee gaat vallen, want ze is alleenstaande moeder, en heeft het echt niet breed.
Dochter en ik gaan ons maar eens verdiepen in onze verzekeringen, eens navraag doen wat het zou kosten om onze verzekeringen om te zetten naar AllRisk.
En jullie? Wakker geschud door dit verhaal? Dan is dat misschien letterlijk een geluk bij een ongeluk!

Vandaag stond er maar liefst 2200 kilometer file in Nederland, als gevolg van de sneeuwval.
Er zaten grote verschillen heb ik begrepen, in hoeveel sneeuw er viel.
Hier is er flink wat gevallen, het verkeer ging echt stapvoets.
Nu maar hopen dat er niet teveel mensen met een WA+-verzekering schade hebben opgelopen!

4 opmerkingen:

  1. Toen ik om een uur of 5 het paadje voor ons huis schoon schraapte lag er nog niet veel, maar toen ik net naar buiten keek was het paadje totaal verdwenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WA is alleen voor de schade die je bij een ander veroorzaakt.
    Allrisk is alleen interessant voor (bijna) nieuwe auto's.
    Voor oudere autos kan het geloof ik niet eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt inderdaad dat je voor oudere auto's niet all risk kunt verzekeren. Maar al met al een dure les zo....
    Hier is het een mooi winterwonderland, maar ontzettend glad en slecht gestrooid...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze had bij haar verzekeraar niet eens kunnen kiezen voor all risk gezien de leeftijd van de auto. Het blijkt zo te zijn dat veel verzekeraars alleen auto's tot 10 jaar oud all risk willen verzekeren.

      Verwijderen