Volgers

maandag 5 november 2018

mijn voorraad sokken

Marlien vroeg zich laatst af of ik zo langzamerhand niet een kast vol sokken heb.
Nee hoor, dat valt reuze mee. Maar ik heb ook best wel een stapeltje sokken nodig.
Ik draag uitsluitend met de hand gebreide sokken. En dat 365 dagen per jaar.
Mij zul je nooit zien op blote voeten! Ik heb het afgelopen zomer, toen we een hittegolf hadden, echt wel geprobeerd. Lekker mijn voetjes in de zon, dan moesten ze toch wel warm genoeg worden.
Nou nee, dat werden ze niet! Dus toch maar weer sokken aan getrokken.
Ik heb even mijn sokkenmandjes gepakt (ik heb 2 mandjes, daar passen ze allemaal in hoor Marlien).
Mandje voor mandje de sokken op de foto gezet.

Het ene mandje bevat dikke sokken, deels in mijn maatje 35, en deels een maatje groter, om over een "gewoon" paar sokken te kunnen dragen. Als een soort pantoffels dus. Die staan op foto 1.

De foto daaronder is van mijn "gewone" sokken. Dus gebreid met een enkele draad sokkenwol.
Sorry voor de belichting, het is vandaag maar een sombere dag hier in Drenthe.

Ik heb net een was opgeruimd, daar zaten ook nog 4 paar sokken in:
Ik heb nog een was klaar staan, ik denk dat daar nog 3 of 4 paar sokken in zit.

Valt toch best mee? Op foto 1 tel ik 15 sokken (ik heb trouwens voor het gemak van elk paar 1 sok neergelegd voor de foto's), op foto 2 14 sokken, en dan zijn er nog 7 of 8 paren.
Zeker als je bedenkt dat mandje 1 in de zomermaanden niet gebruikt wordt. dus voor alle dagen van het jaar heb ik zo'n 22-23 paar sokken.
Ik wil graag dat mijn sokken qua kleur passen bij de overige kleding die ik die dag draag.
Nu ik het zo opschrijf, sta ik er van te kijken dat ik maar zo weinig sokken heb. Tijd om nog maar eens een paar te starten (lol)!

10 opmerkingen:

  1. Ja, valt eigenlijk best wel tegen hahaha.
    Ik had toch wel zo'n honderd paar verwacht.
    Ik had altijd een laatje met sokken voor dagelijks gebruik.
    En een laatje reserve, waar ik alleen uit mag pakken als ik een kleur niet meer heb.
    Maar vorig jaar kocht ik m'n Meindls en vrijwel al mijn sokken bleken te kort.
    En dat loopt niet erg lekker, dus kocht ik het hele vak happysocks bij het kruidvat leeg.
    Met mijn maatje 42,5 kom ik trouwens erg vaak in herensokken terecht.

    Groetjes uit al even somber Overijssel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, valt best tegen he! Ik heb laatst wel een aantal paren weggegooid, sokken waarvan het garen erg dun geworden was, die echt niet meer de moeite waard waren om gestopt te worden, omdat het garen niet alleen dun was bij de bal van de voeten of de hielen, maar helemaal.
      Ik draag graag wandelschoenen met een hoge....uh ja, hoe noem je dat, hals? Nou ja, net als jouw Meindl's. En die vragen om een wat hoger boord, want net als je zegt, het loopt niet lekker als de benen van je sokken te kort zijn.

      Verwijderen
    2. Grijns, hoge boord?
      Schacht?
      Ik weet het ook niet.

      Verwijderen
    3. Haha, irritant zoiets, ik heb Google net even geraadpleegd maar verder dan het beengedeelte kwam ik daar ook niet. Schacht is de bovenkant van je schoen (waar je veters zitten bij een instapper). Nou ja, lekker belangrijk (en toch kan ik het dan niet laten om even op zoek te gaan)

      Verwijderen
    4. Bij een laars is de schacht het gedeelte om je kuiten scheen.

      Verwijderen
  2. Dat valt inderdaad mee. Ik heb meer sokken. Niet gebreid maar gewoon gekochte sokken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laatst een aantal paar weggegooid, het wordt tijd om weer een aantal paren erbij te breien!

      Verwijderen
  3. Wow, ik vind het best veel sokken juist! Ik heb maar twee paar zelfgebreide sokken en ik heb een paar korte enkelsokjes en hooguit 3 paar gewone sokken.
    Maar ja, ik loop heel graag met blote voeten. Ook nu nog ...
    Beetje de omgekeerde wereld hè...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu nog op blote voeten? Wow, dan begrijp ik dat je daar genoeg aan hebt!

      Verwijderen
  4. ik draag maillots onder rokken en pantykousjes onder broeken.. het ene paar sokken dat ik voor mezelf heb gebreid, draag ik alleen snachts in bed als het vriest !

    BeantwoordenVerwijderen