Volgers

donderdag 5 april 2018

nieuw plannetje

Wat een luxe, ik heb een heeeeel lang weekend!
Vier dagen achtereen vrij, dat vraagt om plannetjes.
Nu schijnt het dit weekend erg mooi en zonnig weer te worden, dus dan willen dochter en ik in de tuin aan het werk. Al het blad wat nog niet verteerd is kan nu wel worden weggehaald.

 Maar vandaag neem ik het er even lekker van. Huishoudelijk werk zit er op, dus lekker me-time.
Ik zocht bolletjes garen uit. Ik heb 11 bollen oudroze garen, ooit gekocht in de opruiming bij de A.ldi.
In deze trui gebruikte ik o.a. een bol Adriafil New Zealand Print en een aantal bollen Bergere de France. 
En zoals jullie op de bovenste foto zien, is er nog bijna een halve bol Adriafil over, en 2 hele bollen Bergere. Ik pakte een bol grijs garen erbij (sorry, geen band meer bij dus geen idee wat het is), en wil dit vest er mee gaan breien:
Eerst maar eens een proeflapje breien. Dat is iets wat ik voorheen nooit deed, maar bij de laatste grotere projecten die ik maakte, heb ik het wel gedaan, en dat pakte steeds goed uit. Soms toch een naald iets dikker of dunner dan het garen en patroon aangeven, om de juiste stekenverhouding te krijgen.
Dus als jullie me zoeken, ik zit lekker te lezen op jullie blogs, met een breiwerkje in de handen!

4 opmerkingen:

  1. oww heerlijk een nieuw groot breiwerkje!!!
    heb ook net een vestje voor een van mijn kleindochters opgezet !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik houd ervan, grote en kleine projecten afwisselen. Net als dat ik haken en breien graag afwissel.

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige bollen garen... Ja, dat roept om een plannetje!
    En je weekend kan niet meer stuk met zoveel garen en ook nog mooi weer op komst!

    BeantwoordenVerwijderen