Volgers

dinsdag 3 oktober 2017

update

Er is nog niets af, maar ik wil jullie toch even een update geven van de verschillende werkjes waar ik mee bezig ben.
Allereerst de omslagdoek:
 Alweer een stuk verder. De toeren worden nu behoorlijk lang, en dat betekent dat ik alleen nog met grotere resten of hele bollen kan werken, wil ik de toer helemaal met hetzelfde garen kunnen haken.
Gelukkig heb ik nog wel het 1 en ander aan passende bolletjes liggen:
En ik was ook nog in de tuin bezig.

 De heide- en andere plantjes staan in de grond.
 de lavendelstruiken zijn overgezet
en in het middelste gedeelte, waar de vogelvoederpaal staat, ben ik begonnen met wat bestrating. zodat we daar makkelijk bij kunnen, zonder in de grond te hoeven staan.

De planten zijn allemaal aangeplant in grote gaten met geschikte tuingrond, nu moet alleen tussen de planten nog wat grond aangevuld worden en de opsluitbanden moeten nog even goed recht in de grond gezet worden. We hebben zwerfkeien die we tussen de planten willen leggen.
Maar voor nu is het even mooi geweest. De lavendelstruiken waren erg zwaar, en moesten van achter het huis naar voor het huis verplaatst worden. Poeh, merk ik toch dat ik geen 20 meer ben, haha.
Bovendien, ik had net de straatjes voor en achter het huis nog even aangeveegd toen het opeens heel erg donker werd, en zo opeens brak er toch een regenbui los!! Nou goed, hoef ik niet meer met gieters water te slepen om de plantjes een plezier te doen.
Ik zeg maar zo: altijd overal het positieve van inzien!
En doordat die stortbui nog niet over is, kan ik mooi even wat te drinken nemen en jullie deze update geven. Vandaag hoef ik niet naar mijn werk, en alle (huishoudelijke) klusjes die ik voor vandaag gepland heb, zijn al uitgevoerd. Als de regen aan houdt, ga ik maar lekker een potje thee zetten, en nog wat aan de omslagdoek haken.

Ik wens jullie allemaal een fijne dag!

2 opmerkingen:

  1. Hè hè.., ik heb maar even terug gelezen... Je hebt bepaald niet stil gezeten hoor. Wat een prachtige bolletjes allemaal en ik vind het een super idee om zo een omslagdoek te maken. Wat is het mooi op elkaar afgestemd!
    En ook in de tuin ben je goed op dreef. Ik zou je voorbeeld eigenlijk wel moeten volgen...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! Zo te lezen heb je een fijne vakantie gehad, mooie omgeving waar je geweest bent. Wij hebben vrijwel dezelfde route gemaakt tijdens onze huwelijksreis, inmiddels alweer 26 jaar geleden, maar op de foto's herkende ik bepaalde plaatsen nog!

    BeantwoordenVerwijderen