Volgers

zaterdag 7 oktober 2017

omslagdoek en gratis af te halen bank





De omslagdoek is klaar, en ligt nu, opgespannen op mijn speelmatjes, te drogen.
Nou ja, klaar, ik twijfel nog een beetje of ik er nog een rand aan haak.
Volgens het patroon hoort dat wel, en de rand is ook wel erg mooi.
Maar ik heb de 2 laatste toeren gehaakt met nogal dik garen, waardoor er al een mooie rand met bolletjes is ontstaan.
Eerst maar afwachten hoe het er uit ziet als de omslagdoek helemaal gedroogd is.

Ik vond het een erg leuk project. De afwisseling van de verschillende kleuren en steken was ontzettend leuk om te haken. Tijdens het maken heb ik ook wel heel wat keren 1 of meer toeren weer uitgehaald, omdat ik het resultaat dan niet leuk vond. Dat kon zijn doordat 2 kleuren te dicht bij elkaar kwamen, en naar mijn zin niet zo goed bij elkaar pasten. Maar ook wel dat een bepaalde steek in dat bepaalde garen niet zo mooi werd, en ik dan weer een garen pakte, waarin de steek weer wel mooi uit kwam.
En van het overvolle dienblad vol garens, is alleen dit nog over.

Rechts liggen 2 half gebruikte bolletjes sokkengaren. Leuk, want deze maand is het thema bij de RestEnd groep op Ravelry oranje (vlinders), en ik dacht aanvankelijk niet mee te kunnen doen. Het is de bedoeling dat je een paar sokken breit met restanten van garens, met het thema erin verwerkt, en ik had alleen maar deze restjes oranje sokkenwol:
 Dat is 37 gram, en ook voor mijne kleine voetjes (maat 35) is dat te weinig. Maar met die 2 bolletjes die nu dus restjes zijn geworden, heb ik opeens wel genoeg restjes sokkenwol om mee te doen!

Laatst vertelde ik dat dochter en ik leuke plannen hadden voor het vorige weekend.
We gingen naar de Ikea en kochten daar een nieuwe bank voor ons huisje!
We hebben allebei een klein autootje, zonder trekhaak, en dus laten we de bank bezorgen. Dat is helemaal niet zo duur. Het kost ons € 29,95 en dan wordt de bank vanuit filiaal Zwolle naar Drenthe gebracht. Ik werk bij een bouwmarkt, en het bezorgbedrijf dat voor ons de bezorgingen verzorgd, rekent binnen 25 km vanaf onze bouwmarkt € 39,00 en bij meer km's stijgen die kosten nog!

Aanstaande dinsdag wordt de bank bezorgd.
We hebben nu ook een Ikea bank staan, die stond er nog van de vorige eigenaar. Hij is niet meer zo super mooi, en in 1 van de zittingen is er een naad losgegaan. Wij hebben er altijd een grote plaid over liggen, in de zomer een katoenen plaid, in de winter een extra warm exemplaar.


Oke, vreselijke foto, maar je snapt het idee.

Het is een leren bank (nep/echt, ik heb er echt geen verstand van), en hij staat op metalen pootjes.
Mocht je interesse hebben en wil je hem gratis komen ophalen? Stuur dan even een berichtje naar
eenleukleven@outlook.com zodat we kunnen afspreken wanneer je de bank komt ophalen.

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten