Volgers

woensdag 11 januari 2017

sok en sjaal van Invicta Colour

De afgelopen dagen ben ik weer lekker aan het breien geweest in de vrije uurtjes.

 Ik gebruikte 1 bol Scheepjes Invicta Colour, kleurnummer 969. Ik maakte eerst een sok,

 en van de rest van de bol breide ik een sjaaltje.

 Gewoon in gerstekorrel.

 Je breit 1 recht, 1 averecht, en dat is alles. Bij de volgende toeren brei je steeds de rechte steek in een averechte steek en v.v.

 Dit maakte ik dus samen uit die ene bol.

We staan in de zomermaanden op jaarmarkten e.d. en dan is het fijn om van de garens die we bij ons hebben ook voorbeelden te hebben, zodat klanten kunnen zien wat er uit zo'n kleurrijke bol kan worden gemaakt.
Eerder haakte ik al eens een omslagdoek van 2 bollen met kleurnummer 974:
Nu kunnen de klanten dus zowel zien hoe het resultaat is bij haken als bij breien!

Wil je ook eens aan de slag met dit leuke garen? Een bol van 100 gram (ca. 420 meter) kost € 8,95 (exclusief verzendkosten). Te bestellen op www.debreinaald.nl.

En ik kocht vandaag ook nog 2 ritsen.
Ik heb pasgeleden een vestje/jasje gehaakt, met 2 kleuren garen (bordeauxrood en beige).
Er moest alleen nog een rits in, daar is de linker rits dus voor.

En in 2012 alweer breide ik dit vest. Maar het heeft al die tijd in de kast gelegen, want het zat niet lekker. Eigenlijk komt het er op neer, dat het gedeelte van armsgat tot schouder veel te lang was.
Ja, brei ik eens iets volgens een patroon, klopt het weer niet.
Ik vind het vest verder eigenlijk wel erg leuk, en het is toch zonde dat het dan maar niet wordt gedragen. Dus trok ik de stoute (of dappere) schoenen aan, en haalde de bovenkant van het vest uit elkaar. De rand weggehaald, de voor- en achterpanden ingekort, en tot slot ook de mouwen (nou ja, daar ben ik eerlijk gezegd nog mee bezig).
Maar het vest valt ook wel behoorlijk ruim, dus ik ga ook de voorkant veranderen.
De voorpanden ga ik omslaan, en dan komt daar een rits in.
Dat maakt niets uit voor de knopen, want die zitten er nu ook al voor de sier, want het vest sluit met drukkers. En straks dus met een rits.

Ik hoop beide ritsen er dit weekend in te zitten, ben ik weer 2 vesten rijker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten