Volgers

maandag 30 september 2019

een kleurrijke woonkamer

Ik houd niet van saai. Niet in het leven, niet in mijn interieur.
Dus toen ik plannen maakte hoe mijn nieuwe woonkamer eruit moest komen te zien, was dat vooral: wel kleurrijk en niet saai!
Komende vanuit een huis met beige en ecru als hoofdkleuren, is alles al gauw een verbetering in dat opzicht.


Er was al wel kleur in het huis hoor. Zo was deze muur (een soort van) paars geverfd. Jullie weten het vast, paars is mijn lievelingskleur, maar dit was een smerige kleur paars. Bovendien, ik vind paars mooi in bijvoorbeeld kleding, maar het past niet in het stijl huis dat ik graag wil.
En dus verfde dochterlief de muur in een mooi zachte, roze kleur:
Lastig op foto te vangen, het is kleurnummer C8.05.75
De tweede kleur op deze kleurenstaal, gemengd in Flexa Creations (nee, ik heb geen aandelen!).

De lange muur van de kamer was ook min of meer paars-grijs geverfd. .Een haast nog viezer kleurtje dan op de korte muur zat:
Op de foto's lijkt het zachtroze te zijn, maar dat was het helaas niet.
Maar voor die muur had ik een leuk plannetje bedacht: ik ging er een lambrisering op maken.
Heel eenvoudig om te doen hoor, je maakt eerst een frame van vurenhouten latten:
Dan maak je planken op maat, en die zet je in de grondverf. De planken vervolgens aan het frame bevestigen:
En tenslotte aflakken in de door jou gewenste kleur.
Ik koos voor een mooie kleur groen. Een sprekende kleur, die echt de aandacht trekt. En die een mooie basis vormt voor de verdere inrichting van de woonkamer.
Het is een Gamma-kleur genaamd Madrid, die ik gelukkig ook gewoon op mijn werk (Karwei) kon mengen in een Flexa Creations mengverf. Uiteraard bracht Sanne de verf aan.
Nu nog afwerken met plinten onder en boven, en een lat erop. Dan hebben we een hele lange foto-wandlijst, waar we leuke foto's en schilderijtjes een plaats kunnen geven, zonder gaten in de muren te hoeven boren. En dat is handig, want we houden ervan om af en toe af te wisselen.

9 opmerkingen:

  1. Hey Anja,
    Wat leuk zeg. Lekker creatief. Ik ben ook erg van kleuren :-).
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi hoi, ik wil het niet te bont hebben, maar wel graag kleurrijk, en dat lukt tot nu toe heel goed! Jouw bolletjes liggen hier in een mandje, steeds als we even gaan zitten zien we ze liggen, zo hebben we er al vooraf plezier van! Jij ook een fijne avond!

      Verwijderen
  2. Wat leuk om zo mee te mogen kijken hoe je huis wordt, ik hou
    zelf ook erg van bezig zijn met het interieur, met wat dingen
    te veranderen heb je soms een verrassend effect. Veel plezier
    ermee verder.
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, dit blog gaat over de dingen die mijn leven leuk(er) maken, en het interieur hoort daar zeker bij! Zoals ik jullie vaak liet meekijken bij mijn handwerken, laat ik jullie nu meekijken bij het inrichten van mijn huis. En voor de liefhebbers van het handwerken: ik heb vanavond voor het eerst sinds lang weer een handwerkje in handen gehad. Foto's gaan volgen!

      Verwijderen
  3. Leuk is dat om zo je kleurtjes te kiezen. Ik zou ook nooit paars of lila in mijn interieur willen. Jullie hebben een prachtige kleur groen gekozen. Rustgevend, fris en toch ook een tikje vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een goede omschrijving geef je van het groen, klopt precies!

      Verwijderen
  4. op mijn tablet ziet het er uit als zeeblauw.
    Ook mooi 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, nadeel van beeldschermen, ze geven allemaal een kleur wat anders weer. Maar zeeblauw, br, ik heb een afkeer van de zee (van alle natuurlijke water, gevalletje jeugdtrauma), moet er niet aan denken om die kleur in huis te halen!

      Verwijderen
  5. ook ik hou van kleur !! in mijn oude huis had ik in alle kamers de muren lichtgroen geverfd met in elke kamer een verschillende rand behang vlak onder het witte plafond...
    het huis waar ik nu woon is donker ..er staat nooit zon in en dus heb ik de wanden jaren geleden al zonnig geel geverfd, nooit spijt van gehad en als het nog eens moet, doe ik ze weer geel ! (ik heb er appelgroene gordijnen bij en grijze banken met geel en groene kussens en een groen en grijs en wit gestreept tapijtje)

    BeantwoordenVerwijderen