Volgers

zaterdag 16 maart 2019

Smock Madness zijn af

Ja hoor, het is gelukt! Ondanks een krankzinnig drukke week op het werk, en natuurlijk een huishouden wat gewoon doorgaat, toch genoeg tijd gehad om de kwalificatie-sokken voor de Sock Madness op tijd af te krijgen.
Vervolgens mail gestuurd naar de moderators, met link naar mijn Ravelry-pagina, en zojuist mail terug gekregen dat ik ben toegelaten!
Tot morgenavond 12 uur hebben deelnemers nog de tijd om de sokken af te breien, foto's te plaatsen en een mail te sturen, om toegelaten te worden tot de wedstrijd.
Daarna wordt iedereen die door is, in een team geplaatst. Ik heb aangegeven dat ik weliswaar snel brei, maar erg weinig vrije tijd heb, dus liefst in een team wordt geplaatst met niet al te snelle breisters.
Maar ach, wat maakt het eigenlijk uit, ik doe mee om de uitdaging, sokken breien die je misschien zelf niet zo gauw zou uitkiezen. Dat is met deze 2 paren al goed gelukt!
Beide moesten worden gebreid vanaf het boord naar de teen, ik brei sokken altijd de andere kant op.
De eerste sokken hadden lace-patroon, dit tweede paar smocks, en beide zou ik zelf niet hebben uitgekozen, maar beide zijn me zo goed bevallen, dat ik deze patronen zeker vaker zal gaan gebruiken.
Link naar mijn Ravelry-pagina voor de kwalificatie-sokken, daar kun je meer foto's van de sokken zien.
Even voor de duidelijkheid: die witte draden die er doorheen zijn gespannen, blijven niet zitten hoor. Die zijn er op verzoek van de moderators geplaatst, dat maakt het hen een stuk makkelijker om na te tellen of je wel voldoende smocks hebt gebreid.
En nu: de tenen en een deel van de voet uithalen, en dan nieuwe tenen eraan breien, zodat ik de sokken pas (ze zijn nu een maatje of 4 te groot, maar dat hoort bij de wedstrijd, je moet de sokken breien zoals vereist, ook al eindig je dan met een paar sokken die niemand past). Dat is dan weer het voordeel dat ze vanaf het boord worden gebreid, makkelijk om uit te halen en aan te passen na goedkeuring.
Fijn weekend allemaal!

10 opmerkingen:

  1. Wow wat een prachtige sokken. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Bij dit paar was je vrij in je garenkeuze, achteraf gezien had ik liever een effen garen gebruikt, want alle smockjes komen gewoon veel beter uit als je geen kleurverloop hebt. Maar, ik ga zeker nog een keer dit patroon breien, en dan effen garen gebruiken!

      Verwijderen
  2. Ik vond die witte draden nou juist zo leuk.

    Vind wel dat er vreemde eisen gesteld worden.
    Wie wil er nou sokken breien die niet passen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een wedstrijd, wie kan er het snelst sokken breien. En dan moet iedereen natuurlijk wel precies dezelfde sokken breien. Standaard maten moeten er worden gebreid, zeg maar schoenmaat 38, dus de meeste deelneemster passen de sokken gewoon. Het zou niet eerlijk zijn als ik mijn maatje 35 zou mogen breien, dan win ik makkelijk!

      Verwijderen
    2. Geen wedstrijd voor mij dus met mijn dikke kuiten en maat 42,5

      Verwijderen
    3. De eerste paar sokken die we nu hebben gebreid zijn van boord naar teen gebreid. Ze zijn in 3 maten (S,M en L) dus ook voor dikke kuiten geschikt, en je kunt natuurlijk de tenen dicht maken, en na goedkeuring ze weer openen en verder breien tot de gewenste lengte.
      Ik heb vanavond mijn sokken een stuk uitgetrokken en van nieuwe tenen voorzien.

      Verwijderen
    4. Mijn kuiten zijn xxxxxxl 😉

      Verwijderen
    5. Maar dit zijn sokken, geen kniekousen, die blijven waarschijnlijk onder je kuiten. Neem maar eens een kijkje bij het patroon op Ravelry (als je daar lid bent, anders zeker worden!), ik zag foto's voorbij komen van behoorlijk stevige dames-en herenbenen.

      Verwijderen
  3. ben het met marlien eens hahaha die witte draden staan leuk!!! en ja wie wil dr nou sokken breien die niemand past??? nu moet je extra werk doen.. uithalen en opnieuw de tenen breien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga de sokken zeker nog eens een keer breien met effen garen, zodat het patroon beter te zien is, zijn witte draadjes helemaal niet nodig! Maar het zijn dus sokken die bijna iedereen die ze breit past, dat ik nu eenmaal een kindermaatje voet heb, kunnen de andere deelneemsters niet helpen. Het is mijn keuze om mee te doen, wetende dat ik sokken brei die te groot zijn voor mijn dochter of voor mij. Uithalen en opnieuw tenen breien vind ik niet erg, ik heb nu al 2 paar sokken gebreid die ik ontzettend leuk vond om te breien, en die ver buiten mijn comfortzone vallen. Dat is waarom ik mee doe, mezelf uitdagen sokken te breien waarvan ik gewoonlijk niet het patroon zou uitkiezen.
      Ik brei gewone sokken in 3 avondjes, het werd tijd om de uitdaging aan te gaan sokken te breien die meer tijd vragen.

      Verwijderen