Volgers

dinsdag 27 december 2016

Zorgverzekering

Wat leuk, dit blog bestaat nog maar net, en toch zijn er al mensen die het gevonden hebben.
Van harte welkom, ik hoop dat je vaker zult langskomen. En reacties zijn van harte welkom!

Dit keer wil ik het hebben over de zorgverzekering. We waren jarenlang verzekerd bij Agis, tot volle tevredenheid, met uitgebreide aanvullende verzekeringen en flinke collectiviteitskorting. Maar helaas, Agis werd overgenomen door Zilveren Kruis. De premie werd hoger, terwijl er minder door de aanvullende verzekeringen werd gedekt.

Man en dochter hebben helaas erfelijke auto-immunziektes, waarvoor ze beiden onder behandeling en controle staan. Nu heeft Zilveren Kruis het afgelopen jaar besloten om het aantal artsen/ziekenhuizen waarmee ze een contract hebben te verminderen. En ook met de arts van man en dochter hebben ze geen contract meer.
Dit jaar dus alle reden om er eens goed voor te gaan zitten, en op zoek te gaan naar een andere zorgverzekeraar. Ik heb de websites van de zorgverzekeraars uitgespit, heel veel reviews gelezen (want daar krijg je informatie over klanten die wel of niet tevreden zijn), en flink zitten rekenen.
En de conclusie? Wij zijn overgestapt naar Anderzorg.


Ik heb Anderzorg wel eerst even "getest". Omdat man en dochter onder behandeling zijn bij een arts met eigen praktijk, en nogal wat medicatie nodig hebben, en speciale onderzoeken, heb ik per mail via de website van Anderzorg navraag gedaan over wat hiervan vergoed wordt. Ik kreeg dezelfde dag nog een zeer uitgebreide mail. Er was duidelijk aandacht besteed aan alle vragen, per medicijn werd vermeld wat de officiele code hiervoor is, onder welke verzekering dat gedekt is enz.
Dat garandeert natuurlijk niets, maar het gaf me wel een goed gevoel dat er in deze, voor zorgverzekeraars erg drukke tijd van het jaar, zoveel tijd wordt uitgetrokken voor iemand die geen klant is, en dat misschien ook helemaal niet wordt.

Wonderlijk genoeg blijkt alle zorg die man en dochter nodig hebben, gedekt te worden door de basisverzekering. (met uitzondering van medicijnen die nu eenmaal niet op de lijst staan die door de overheid is opgesteld).
Zij hebben dit jaar niet eens een aanvullende verzekering nodig!
Ik wel, want ik heb van mijn tandarts een begroting gekregen wat er het komende jaar aan mijn gebit moet gebeuren. Ik weet dus wat de kosten zullen zijn, en na wat rekenwerk bleek het verstandig te zijn om voor mij een aanvullende tandverzekering af te sluiten.
Het gaat overigens niet om heel grote bedragen, en ik hoef geen verklaring van mijn tandarts in te leveren, maar dat is bij sommige andere zorgverzkeraars ook wel anders ontdekte ik tijdens mijn zoektocht.

En jullie, zoeken jullie uit of overstappen verstandig is, of blijven jullie gewoon zitten waar je zit?

Mocht je willen overstappen op Anderzorg, kun je dat doen via deze link:
link
Je ontvangt dan 40 euro welkomskorting, die wordt uitbetaald in het voorjaar.
Ik verdien er niets aan, pas als minimaal 3 personen via deze link zich aanmelden, krijg ook ik 40 euro uitbetaald.
Maar toch weer een leuke besparing, denk ik zo.
Zelf hebben we ons ook op die manier aangemeld, we krijgen alledrie 40 euro terug, en de persoon via wie wij ons aanmeldden, krijgt ook 40 euro. Leuk cadeautje toch>!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten