Volgers

woensdag 8 april 2020

foutjes maken

1 sok af, de andere onderweg. Wat een heerlijk patroon is dit om te breien zeg!
Er zijn heel wat wedstrijd-breisters de fout in gegaan, die fouten moeten ze dan weer herstellen.
Niet zo erg als je, zoals ik vandaag, vrij kort na de fout, die fout zelf ontdekt. Dan pas je gewoon wat sock surgery toe, zoals in dit geval, op de plek waar 1 kabelrij zit. Van een toer of 20 de steken uithalen, tot je bij de fout bent (ik had een kabel de verkeerde kant op gebreid).

Maar als je denkt je sokken foutloos te hebben gebreid, en je hebt de foto's ingestuurd, hoop je natuurlijk dat ze worden goedgekeurd!

Ik vind het heerlijk om cheerleader te zijn, want ik brei op m'n gemak, alleen op de momenten dat ik er zin in heb. En zo'n foutje, daar zit ik dan niet mee, dat overkomt iedereen wel eens.

Vanavond heb ik lekker bij zitten lezen op Ravelry, en ik heb geen steek gebreid. Als je mee doet met de wedstrijd, zit je dan toch niet rustig, en ga je toch maar breien (wat dan weer vaak tot fouten leidt, las ik vanavond weer).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten