Volgers

maandag 13 november 2023

het kan verkeren

 Vanmorgen, in de auto op weg naar mijn werk, zat ik heerlijk te genieten van alles wat ik om me heen zag:

* de mooi gekleurde lucht (het zonnetje kwam op, en er was geen wolkje aan de lucht waar ze achter zou kunnen verschuilen)

* de prachtige herfstkleuren van alle bladeren aan de bomen (die allemaal bleven hangen waar ze hingen, want het was bladstil)

* de groepjes reeën die stonden te grazen in de weilanden tussen de bossen in

En toen hoorde ik de verkeersinformatie: het is een drukke ochtendspits, doordat het in het hele land regent en hard waait.....

Uh, nou nee, niet in het hele land hoor! Hier was het prachtig weer en een drukke ochtendspits heb ik hier nog nooit meegemaakt 🌞. 





9 opmerkingen:

  1. Eens kijken of een reactie plaatsen nu lukt, gisteren niet.
    Toen ik opstond regende het volop en dat duurde tot lunchtijd.Ik moest vanmiddag op de fiets weg, 3,5 km.heen 3,5 km. terug. Heen deed ik er 2x zolang over dan terug met windkracht 8 en de zon. Dus hebben jullie in het Noorden weer geboft.
    Je trui is erg leuk geworden met die herhalingen en zo lekker een col erop.
    Ik breidde een sjaaltje van Yak, erg prijzig maar zo zacht en warm, het geld dubbel en dwars waard.
    Onze poes heeft besloten dat het nu winter is en benut elke kans om op schoot te zitten/liggen. Ze geniet daar zo van en ik ook.
    Fijne week Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier precies hetzelfde, in de zomer liggen ze graag in de buurt, maar liever niet op schoot. Yak heb ik nog nooit gebruikt, maar ik wil het zeker eens proberen, juist omdat ik er steeds over lees wat jij ook zegt: zo zacht en warm dat het het geld zeker waard is.

      Verwijderen
  2. Bofbibs.
    Hier was het ronduit vies weer.
    Nu zit ik nog verkouden te bankhangen, dus hoef ik er gelukkig niet door.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat jammer dat je maar niet opknapt, maar herfstweer nodigt ook niet bepaald uit om naar buiten te gaan.

      Verwijderen
    2. Een stevige verkoudheid duurt nou eenmaal wel even, maar het gaat wel de goede kant op hoor.

      Verwijderen
  3. Wij hadden veel regen 's morgens, maar in de middag was het droog. Het waaide wel hard.
    Die drukke ochtendspits kennen we hier ook niet. In de zomer wil er weleens langzaam rijdend verkeer richting de kust zijn, maar dan is er nog steeds niet echt sprake van een file.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit soort momenten zijn de kadootjes van de dag!

    BeantwoordenVerwijderen