Volgers

zondag 20 mei 2018

het handwerken weer opgepakt

Lieve lezers, dank jullie wel voor de lieve, lieve reacties die ik van jullie kreeg!
Alles komt goed schreef Ineke, ja zeker, daar ben ik ook van overtuigd. Daar gaan we voor!

Toen ik gisterenavond thuis kwam uit mijn werk, leek de keuken wel ontploft! Dochterlief had besloten om een taart te maken, en was daar nog maar net mee klaar, dus de afwas had ze nog niet kunnen doen. Geen probleem, we hebben een heerlijke kwarktaart dit weekend!

De afgelopen dagen had ik geen tijd maar ook zeker geen zin om te handwerken. En dat is nogal bijzonder voor mij, kan ik je wel vertellen.
Gisterenavond kriebelde het weer, maar ik had geen zin om verder te gaan aan projecten die ik had liggen. Gewoon een beetje aanrommelen met wat restjes.
Dit restje garen pakte ik en een haaknaald. Ik had op het blog van seidenfein een patroontje zien staan van een roos.
Dit maakte zij. Ze had geen verkleurend garen, maar verschillende stukjes effen garen, en dat had ze samen gebruikt in dit roosje.
Ik vond het erg leuk, net een klein projectje om op te pakken.
Het roosje is af, alleen nog wat kaal, dus ik ga nog wat blaadjes erbij haken.
En vreemd genoeg is het ook kleiner uitgevallen dan verwacht. Ik heb nog wat van dit garen (Scheepjeswol Larra Batik) over,
dus ik denk dat ik daar nog wat grotere bloemblaadjes van haak, zodat het roosje wat groter wordt.

Ik vertelde eerder dit jaar dat ik restjes garen wilde opmaken, door er hartjes van te haken.
Ik had er nog 2 liggen die nog moesten worden gevuld en dicht gehaakt.
Ik besloot aan deze 2 een lusje te haken, zodat ik ze kan ophangen.
Misschien ga ik dat vandaag wel bij meer hartjes doen, een lekker simpel werkje.
Het zonnetje schijnt hier, ik zit lekker buiten aan de picknicktafel, poeslief doet naast me een dutje.

Ik wens jullie allemaal een heel fijn Pinksterweekend!

5 opmerkingen:

  1. Ik ben beginnend haakster (net deze maand geleerd en vind het heeeerlijk om te doen) en vind deze roos er zo leuk uitzien!
    Had eerst gekozen om de pagina van seidenfein te laten vertalen, maar toen kreeg ik dit:
    Haak 2 stukken lucht. Haak 1 dubbele wisser in dezelfde steek als hiervoor
    Sla 2 luchtsteken over, haak 1 dubbel staal in het 3e luchtrooster,
    2 luchtnetten en in hetzelfde luchtgaas 1 dubbel wattenstaafje
    Herhaal dit totdat het einde van de luchtsteken is bereikt.

    Haha, hiermee ga ik dus niet tot een roosje komen. Gelukkig heeft ze het uitgelegd met allemaal foto's, dus ga het binnenkort gewoon proberen (ben nu bijna klaar met een dekentje haken), dan vind ik vanzelf wel uit wat de duitse termen precies betekenen. Sommige kan ik wel raden, anderen moet ik echt gokken en dan kom ik er met Google translate dus niet uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, nee Google translate kent geen haaktermen en maakt er iets heel vreemds van. Luftmaschen zijn lossen, verder haak je steeds 2 stokjes in dezelfde steek en dan 2 steken overslaan en dan pas weer insteken voor de volgende 2 stokjes. Ik denk dat het hiermee al een stuk duidelijker is, maar mocht je er niet uitkomen, gewoon even aan me vragen hoor, ik help je graag op weg. Wel gewaagd om aan zoiets te beginnen als je net kan haken, maar het gaat je vast lukken! Succes en vooral veel plezier met het haken.

      Verwijderen
  2. leuk hoor die hartjes en roos.. mooi op een kadootje als extra label of zoiets!

    BeantwoordenVerwijderen