Volgers

zaterdag 30 september 2017

(bijna) helemaal opnieuw beginnen

Zoek de verschillen...

En zoek nog een keer de verschillen...

Tja, Ik zocht allerlei (donker)bruine en oranje restjes garen uit mijn voorraad, en begon met het haken van de Lost in time shawl (link).
Maar toen ik eerder deze week nog eens bekeek wat ik tot dan toe had gehaakt, beviel het resultaat me helemaal niet.
Het oranje en donkerbruin waren te dominerend ten opzichte van de lichtere kleuren bruin/beige.
Dus nog gauw even een foto gemaakt voor hier (nu eens een keer niet vergeten om een foto te maken voordat ik iets uit trek). Kwaliteit van de foto is niet best maar wat wil je, 's avonds bij kunstlicht).
En toen heel veel toeren uitgetrokken.
De donkerbruine bolletjes weggehaald, en daarvoor in de plaats wat lichtere bruin/beige kleuren erbij gezocht:
Een bolletje Adriafil Setasilk, een bolletje Adriafil WoLi en wat restantjes Scheepjeswol Stone washed in 2 tinten.

Toen we vannacht rond 1 uur naar bed gingen was er nog niets aan de hand, maar toen ik vanmorgen om 9 uur iets uit de koelkast wilde pakken, bleef het donker. Lampje kapot? Nee, we hadden geen stroom!
En al snel bleek dat diverse buren ook geen stroom hadden.
Dan merk je pas, hoe afhankelijk je eigenlijk bent van stroom.
Ik wilde van de nood een deugd maken, en even een blog schrijven. Ik dacht nog lekker naief, dat ik dan alvast een stukje kon schrijven, en als we weer stroom zouden hebben, kon ik het blogje publiceren. Niet dus, want geen stroom betekent geen internet, en dus kon ik ook niet alvast een stukje schrijven op blogger...
Een kopje koffie ging gelukkig nog wel, fluitketel op het gasfornuis en klaar. Even de stofzuiger door het huis, oh nee, kon ook niet. Kortom, ik bedacht allerlei klusjes om de tijd mee te doden, maar oeps, dat vraagt bijna allemaal stroom!

Niet getreurd, ga ik toch lekker verder aan de shawl haken. Oh ja, ik had het patroon nog helemaal niet uitgeprint! Oh wacht, ik had het patroon al wel gedownload. Ja, maar zonder stroom houd mijn Lenovo laptopje het niet erg lang vol. Dus iedere keer lezen hoe de volgende toer moet worden gehaakt, en dan de laptop weer dicht. Ik wist immers niet hoe lang het zou gaan duren, eer we weer stroom zouden hebben.

Ondertussen nam de bewolking flink toe, en werd het behoorlijk donker in huis. Maar een lamp kon ik natuurlijk niet aan doen. Hm, ik moest echt moeite doen om te kunnen zien wat ik haakte.

Dochter moet op zoek naar een andere auto. Ze had al diverse modellen uitgezocht, en we wilden vandaag eens een rondje gaan maken langs diverse autobedrijven, om de modellen in het echt te bekijken en eventueel proefritjes te gaan maken.
Maar ja, zonder internet wordt het lastig zoeken naar bedrijven waar die bepaalde modellen staan!

Kortom, ik was blij toen ik om kwart over 11 de koelkast hoorde aanslaan.

De trui die ik aan het breien was, had ik op tijd af om hem gisterenavond te kunnen dragen.
Tijdens het breien had ik hem al een paar keer gepast (groot voordeel van top-down breien, oftewel van boven naar beneden) en ik twijfelde of de panden niet te wijd zouden worden.


Ik heb de trui gisteren wel aan gehad, veel gezeten en dan zit de trui prima. Maar als ik sta, vind ik hem toch te ruim vallen. Dus ik ga het onderste deel uithalen, en opnieuw breien. Door dan om de paar toeren aan weerskanten een steek te minderen, wordt de trui naar beneden toe smaller, en ik denk dan hij dan beter past. En de mouwen ga ik nog wat langer maken. Ik heb steeds 13 strepen in de 2e kleur gebreid, maar bij de mouwen gestopt na 10 strepen in de lichtste kleur. Nu blijkt dat ik gerust de mouwen kan verlengen tot ook daar 13 strepen.

Daar ga ik dan misschien vanavond maar mee aan de slag. Nu eerst met dochter mee op auto-zoektocht.
Iedereen een fijne dag gewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten