Volgers

vrijdag 20 september 2024

Echo Squares Socks TestKnit paar 1

In augustus mocht ik meedoen aan de testknit voor Ineke/Lunasterknit.
Ineke maakt vrolijke filmpjes op y.outube, waarin ze praat over haar handwerken, voornamelijk breien en ontwerpen van patronen voor kleine accessoires zoals sokken.

Ik had me opgegeven om maat S te testen. Oeps, wat mij in haar filmpje niet was opgevallen: dit patroon vraagt om 6-ply, een dikker dan gemiddeld sokkengaren.
Ik had zulk garen wel op voorraad, maar niet in effen kleuren. Dus besloot ik om Durable Soqs te gebruiken (dat is een 4-ply), en dan met dubbele draad te breien.
Ik begon op een zaterdagavond aan de sokken, en maakte ze de volgende ochtend af. Tja, kleine maat en dik garen, dat vloog van de naalden!
Toen ik de sokken breide en vervolgens foto's maakte, was het nog volop zomer (alhoewel het die zaterdag de avond van de storm in Drenthe was). Maar het lukte me toch om in de tuin, vlak bij het huis, een bergje bruin blad te vinden, om geschikte sfeerfoto's te kunnen maken 🍁🍂.
De sokken worden gebreid vanaf het boord naar de teen. Niet mijn voorkeur, maar met dit dikke garen ging het snel. Je breit vervolgens 3 keer dezelfde chart. Dat kan met 1 bijkleur, maar ook met 2 of 3. Aanvankelijk koos ik 3 bijkleuren uit, maar uiteindelijk gebruikte ik er twee:
Het geel is Durable Soqs Tweed in kleurnummer 2145 Golden Olive (op de bovenste foto het restje links, het heet Tweed omdat er spikkeltjes van andere kleuren in zit). Ik gebruikte 16 gram van dit garen, dus dit patroon is zeker handig als je wat restjes op wilt maken.
De bol die ik niet gebruikte staat op de bovenste foto helemaal rechts, is ook Durable Soqs Golden Olive maar dan effen in plaats van Tweed. Echt dezelfde basiskleur, al lijkt dat op die foto niet zo.

Het rood-bruine garen was een restje Mayflower garen (6 gram voor beide sokken).
De hoofdkleur is Durable Soqs kleurnummer 405 Cypress. 

Dit zijn oprecht herfstsokken geworden, niet alleen door de kleuren, maar ook door de dikte. De pasvorm is perfect, dit paar ga ik vast heel vaak dragen 🥰

Mocht je het patroon ook leuk vinden: tot 5 oktober is er een introductiekorting van 20%. Hierbij de link naar Ineke's Ravelry pagina waar je het patroon kunt kopen:
Echo-squares-socks





1 opmerking: