Volgers

zondag 5 februari 2023

creatief op de zondagmorgen

 Nu dacht ik goed voorbereid te zijn voor de Sock Madness: ik heb alle garens al uitgezocht en klaar liggen, ik heb de naalden erbij gelegd, de printer is in orde en er is voldoende printpapier op voorraad..... Okay, ik heb lang niet al mijn steekmarkeerders bij elkaar liggen, die zitten in diverse bakjes.... hm, moet ik deze week toch maar eens even bij elkaar verzamelen. En oh ja, kraaltjes, ik heb er liggen, waarvan ik denk dat ze de juiste maat hebben, maar dat moet ik nog even checken. Sock-blockers? Jawel, die heb ik ook..... maar alleen een stel waarbij je de zijkanten van de sokken goed kunt zien...... Als er een patroon komt dat over de voet loopt, is het voor de moderators van groot belang dat ze dat goed kunnen bekijken. En voor de deelnemers ook, als de moderators je sokken niet goed kunnen beoordelen, worden ze ook niet goedgekeurd, en lig je uit de wedstrijd.
Dus wat deed ik op deze winderige zondagmorgen?

Ik dook in de doos met oud papier, en vond 2 gelijke verpakkingen. Ik knipte de lange kanten eruit, en gaf 1 kant de vorm van tenen. 
Okay, praktisch, maar het ziet er natuurlijk niet uit. Ik had nog wat papieren placemats liggen, jaren geleden eens cadeau gekregen in de supermarkt. 

Ik heb de kartonnen voetjes omwikkelt met de placemats


Ziet dat er niet een stuk vrolijker uit?! Ze moeten goed plat blijven, ook met sokken er omheen, dus ik heb ze een aantal keren omwikkeld met breed tape. En kijk hier, het past:

Misschien ga ik ze nog verlengen, zodat ook een langer been er helemaal omheen past.... en dan alleen nog die kraaltjes passen en de steekmarkeerders verzamelen. De inschrijving staat open t/m 14 februari, het eerste sokpatroon komt pas daarna, dus ik heb nog even de tijd. Ik heb er zin in!






15 opmerkingen:

  1. Je bent lekker zoet met de voorbereidingen. Sockblockers van 'bovenaf' geef inderdaad een heel ander beeld dan de standaard sockblockers; zo heb je straks alle kanten van de sokken goed in beeld. Niet alleen handig voor de jury, maar ook voor ons 😉.
    Er gaat niets boven zelfgemaakte sockblockers; ze zijn uniek, op maat gemaakt én mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, de verwachtingen zijn hoog bij mijn lezers blijkbaar. Ik ga er zelf maar vanuit dat ik cheerleader word, mijn fijne motoriek is momenteel niet best, ik kan maar korte tijd achter elkaar breien en dan voel ik simpelweg de breinaald niet meer. Breien is mijn geestelijke en lichamelijke ontspanning, en ik ga mezelf geen druk opleggen om nog "even" een uurtje door te breien zodat de sokken af zijn en ik door ben naar een volgende ronde. Ik doe niet mee voor de wedstrijd, maar om de uitdaging. Je breit sokken waar je anders niet voor zou kiezen, en die blijken vaak heel leuk te zijn om te maken. En het is ook ontzettend gezellig!

      Verwijderen
    2. Je hebt helemaal gelijk; het gaat om het plezier en niet om de beloning. Nieuwe patronen zijn óók een beloning 😉

      Verwijderen
  2. Prachtige sockblockers zijn het geworden. Ik vind het altijd zo leuk als je met bijna waardeloos materiaal weer iets moois weet te maken. Goed voor je portemonnee en zeker ook goed voor het milieu.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, die sockblockers en dankjewel voor het idee!
    niet dat ik ook blockers ga maken, maar ik denk wel aan andere dingen... en ik heb van die A.ctionboekjes, met stickerbladzijdes (dus niet stickertjes maar vierkanten.... heb dus geen tape nodig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super goed idee om ze zelf te maken. En je kunt ze nu nog aanpassen ook; een ander kleurtje of een ander dessin...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal me niets verbazen als ik er meer ga maken, met verschillende kleurtjes, afbeeldingen enz.

      Verwijderen
  5. Geweldig, die voorpret en ik herken de gedachtensprongetjes. De term sockblockers kende ik nog niet, maar nu ik ze in een sok op de foto zie, snap ik meteen waarom ze nuttig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het onnodig om sokken op te spannen (blocken) maar ze zijn dus erg handig om het de moderators niet al te lastig te maken, zij hebben het echt druk tijdens de SM.

      Verwijderen
  6. Veel succes en vooral plezier gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dat briljant opgelost! En het oogt nog heel mooi ook.

    BeantwoordenVerwijderen