donderdag 31 maart 2022

Kleine wolwinkel ondersteunen? Voortaan toch maar weer liever lokaal!

 

Dit pakket met 18 bolletjes Borgo de Pazzi Amore 160 zag ik staan op de website van Blij-dat-ik-brei van Jeanet, in Arnemuiden. Ik zag er direct een vrolijk gekleurd zomervest voor mijzelf in.
Ik steun graag kleine wolwinkels, bij voorkeur lokaal, maar deze keer eens aan de andere kant van het land.

Dit is wat ik binnen kreeg:


Voor de duidelijkheid ook een foto van de achterkant van het pakket, dan zien jullie de kleuren beter.

Ja, het zijn 18 bollen van het juiste garen. Er zitten 5 donkere bollen bij (dat blijkt donkerblauw te zijn), maar daar houdt de vergelijking toch echt op!
De 5 oranje-zalmkleurige bollen blijken beige te zijn, de 3 gelige bollen zijn middenblauw, de 3 paarse bollen zijn gemeleerd geel-lichtgroen en de 2 lila bollen zijn saai grijs!

Hier baal ik echt ontzettend van. Ik lees haar blog regelmatig, en ik geloof echt dat ze hard werkt om haar winkeltje draaiende te houden. Dus als ik daar een klein beetje aan kan bijdragen, doe ik dat graag. Maar ik voel me nu echt misleidt. Er stond bij vermeld dat het om verschillende verfbaden ging, er waren 11 pakketten samengesteld, die elk een eigen nummer hadden, en een andere foto, van het pakket dat je bestelde. Dit is gewoon niet wat ik heb besteld!

Ik heb er even een dagje over nagedacht. Ik heb inclusief verzenden € 39,95 betaald, dat is een leuke aanbieding, maar dan mag ik toch wel verwachten dat ik krijg waarvoor ik heb betaald? Ik ga haar toch maar een mailtje sturen. Of het kan worden opgelost betwijfel ik, het waren allemaal restanten die ze in pakketten verkocht, dus waar ik voor heb betaald zal er niet meer zijn. Maar op deze manier ga ik in de toekomst toch maar weer naar de lokale, fysieke winkel toe, en koop ik niet meer online.

UPDATE: Jeanet heeft mij al heel snel antwoord gestuurd, ik mag het pakket aan haar retourneren, zij zal de verzendkosten daarvan dan ook aan mij gaan vergoeden. Dat vind ik heel netjes.

Ik ben me er van bewust dat kleuren op ieder scherm weer een beetje anders lijken. In de afgelopen 2 jaar heb ik meermalen online garens gekocht, en de kleuren waren altijd zoals ik ze had verwacht. Deze keer leek het echter in de verste verte niet op elkaar. Ik ben blij dat de winkels weer gewoon open mogen zijn, en ik ga de lokale wolwinkels in het vervolg weer graag ondersteunen, door ter plekke bij ze te kopen 😊

15 opmerkingen:

  1. Jammer! Ik kan me voorstellen dat je zin had om daar een zomervest van te maken, de kleuren waren mooi en toch eker dat zalmroze. Ik bestel mijn stoffen meestal online en soms wijken de kleuren iets af, maar dit is gewoon een totaal ander pakket. Wel fijn dat je het terug mag sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleuren pasten echt helemaal bij mij (de kleuren op de website bedoel ik dan), leek me echt superleuk voor een zomers vest.

      Verwijderen
  2. Wat jammer dat de kleuren zo anders zijn, maar wat fijn opgelost in ieder geval. Anders toch ook wel jammer.
    Fijne avond.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig is het goed opgelost, en waarschijnlijk realiseerde zij zich niet eens dat haar foto op ieder scherm anders overkomt. Misschien moet zij een soort disclaimer erbij zetten in het vervolg. Dat zal ze inmiddels ook wel bedacht hebben vermoed ik. Brei ze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel, dat realiseerde ze zich wel, maar niet dat het zo'n groot verschil zou kunnen geven. En zelf weet ik ook echt wel dat op ieder scherm een kleur anders uitvalt, maar als paars op een foto in het echt lichtgroen blijkt te zijn, is er toch iets behoorlijk mis.

      Verwijderen
    2. ja, dat moet ze in het vervolg beter aanpakken, ben ik met je eens!

      Verwijderen
  4. Ik snap dat je even raar opkeek toen je het openmaakte. Dit lijkt er in de verste verte niet op. Fijn dat het zo opgelost is, maar volgende keer zul je wel drie keer nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, het leek er in de verste verte niet op. Een beetje tintverschil had ik wel verwacht en geen probleem gevonden.

      Verwijderen
  5. Wat jammer Anja, dat je deze ervaring hebt met een pakket, het is
    inderdaad totaal anders dan op de foto.Ik ken Jeannet al jaren,
    ze heeft een heel leuke winkel en mooie garens.En geen moeite is
    haar teveel om haar klanten tevreden het pand te zien verlaten.
    Zelf heb ik nooit een pakket besteld, ik woon dichtbij genoeg om
    naar de winkel te gaan en doe dat ook het liefst, zodat je ziet
    wat je koopt.
    Gelukkig is het voor jou goed opgelost!
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken Jeanet persoonlijk niet, maar lees regelmatig haar blog. Ik ben ervan overtuigd dat dit op geen enkele manier kwade opzet was, ze komt op mij heel integer over. Ik ondersteun heel graag de kleinere wolwinkels, zodat die kunnen blijven bestaan, en we niet alleen maar te maken krijgen met die grote winkels als W.olplein. Ze schreef op haar blog over de pakketten die ze had samengesteld, en deze kleurencombinatie sprak mij direct aan, dus ik besloot om nu eens een kleinere winkel aan de andere kant van het land te ondersteunen. Ze werkt hard om haar toko draaiende te houden, en heeft er een baan naast aangenomen om financieel alles rond te kunnen krijgen, daarvoor heb ik respect, en ik was blij haar nu eens een keer een beetje te kunnen helpen. Jammer dat het anders liep, ik ga een volgende keer gewoon maar weer eens de lokale wolwinkel een bezoekje brengen. En wat een bof voor jou dat jij dicht bij haar woont, lijkt me een heerlijk winkeltje om naar toe te gaan!

      Verwijderen
  6. Wat jammer dat de kleuren niet zo waren als je verwacht/gehoopt had. Als ik lees dat de kleuren heel anders zijn dan op het scherm (lichtgroen en paars verschillen toch veel) dan lijkt het me niet aan de kleuren van het scherm te liggen. Ik kan me voorstellen dat er per ongeluk een verkeerde foto geplaatst is. Gelukkig reageerde Jeanet zoals je verwacht dat bij haar past (ik ken haar alleen van het blog), fijn dat het goed is opgelost.
    Een lokale wolwinkel...daar droom ik van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ze had geen vergissing gemaakt en een verkeerde foto geplaatst.
      Ze heeft heel snel gereageerd, ik heb het pakket retour gestuurd en haar een foto gestuurd van het Track&trace bewijs. Daarop heeft ze het geld direct naar me overgemaakt, terwijl het pakket nog onderweg was. Dat vind ik heel netjes van haar!
      We hebben hier een paar handwerkwinkels zitten, ik vind dat een luxe.
      Ik ken de inkoopprijzen van garens, er zit echt een behoorlijke marge op, maar blijkbaar is het toch moeilijk voor winkeltjes als die van Jeanet om het financieel rond te krijgen. Ik steun zo'n winkel graag, vind het belangrijk dat ze blijven bestaan.
      Maar voortaan dan toch maar weer kopen in de lokale wolwinkel, niet online bij een winkeltje aan de andere kant van het land 😊

      Verwijderen
  7. Jammer is dat! Wel fijn dat het opgelost wordt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik baal er nog steeds van, zag het vest al helemaal voor me. Binnenkort maar eens langs bij de wolwinkel vlakbij.

      Verwijderen